|
|
|
|---|---|
|
Jag har en Alpina B7 turbo som jag tänkte skrämma ett steg i vinter. Då jag vill ha kvar originalutseende i motorrummet tänkte jag köra med befintliga grejer, förutom B10-packning och större spridare. Då är frågan, kan t ex Turbocenter göra om i mitt gamla system, vill inte ha några eftermarknadsgrejer just nu. Om inte Turbocenter kan så kanske ni vet nån annan. Vore tacksam för tips och råd. jimpa | |
|
Tror nog att Turbocenter fixar det :) //Ticco www.ticco.com |
|
RafkoM3 |
TIcco: Vad kör du för sprut? Kör du orginal med luftmängdmätare? /M3 E30(TIC) Länk |
|
Allt e orginal utom spridarna (380cc). Ska mappa själv när jag lyckas å koppla in extraboxen: Länk Sist jag försökte så brände jag min styrenhet :( //Ticco www.ticco.com |
|
|
Okej, då får jag ta ett snack med dom. Vill gärna ha 500 hp utan att det syns. jimpa |
|
RafkoM3 |
aha, så du kör piggyback lösningen och påverkar styrsignalerna till motronicen... Verkar helt ok faktiskt :) Lycka till /M3 E30(TIC) Länk |
|
Jag vet inte vad du menar med piggyback-lösning, men förklara gärna. Tycker det vore okej som första steg att köra så original som möjligt till en början. Känns dumt att såga sönder en så pass ovanlig bil. Fast jag vet ju att mkt vill ha mer, men jag kanske klarar en sommar utan större modifieringar.:) jimpa |
|
|
Sorry, bry er inte om ovanstående. Jag som e CP.:) jimpa |
|
|
:) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco: Har kikat på din sida och lyssnat lite på dina inlägg. Jag är imponerad. Saken är den att jag sitter på en likadan bil som du har. Självklart bestämde jag mig för att inte plöja ner några pengar i denna bilen då den skulle vara en bruksbil, men det sket ju sig första veckan. Jag undrar därför; vad har du modifierat för att få det att fungera? Jag menar med motorn. Jag har en fräsch motor och en garret-turbo från en Volvo (hrrschh) liggande. |
|
|
Min bil är monverterad av Bäckis "snålBlå Racing". Innan jag köpte den höll jag på med Japanare, trimmade min Nissan 200sx (turbo) en del. Meningen är att jag ska trimma vidare på BMW'n. //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.