AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.017

Stulna regplåtar, sitter på en likadan bil enligt bild från tullarna

Sida 2 av 2
Med bättre kameror skulle myndigheterna kunna identifiera bilarnas chassienr i vindrutan.

Löstagbara nummerplåtar kommer nog att försvinna. Tejpade kanske är bättre (lättare, billigare, stöldsäkra), som likt frimärken går sönder om de dras av.
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Om det är regelbundna passager vid samma station så borde det gå att hitta. Kompis i Göteborg som hittade sina skyltar så, förföljde bilen med en annan bil än den som hade skyltarna. Ringde sedan polisen och hade filmat och fotat personen och när han körde genom tullarna. (Det var en vanlig person ingen med någon kriminell historia. Det tyckte jag var det märkligaste varför smutsa ner sig för 40kr/dagen)
Ja, har bara en passage ännu. Hoppas att det räcker så. Jag förstår inte heller att de orkar skita ner sig samt ta en risk att åka runt med skyltar som är efterlysta. Nu ser man ju allt färre polisbilar på vägarna, åtminstonde målade, men vad jag förstår har de kamera system som automatiskt läser av skyltarna. Allt detta trubbel för att spara 20kr? Men skulle tro att det är P-böter också på g.
Då ramlade det in P-bot. Överklagat etc.

Någon som erfarenhet av att få igenom byte av reg-nummer?
På vilken gata var det utfärdat?
Fråga om P-vaktbolaget tog foto på bilen. Chassienummer i vindrutan kanske kan framgå. Be att de skriver ner chassienr (ej från reg plåten) vid nästa P-bot.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
De fotar inte som standard. Det fick jag som svar när jag överklagade en bot.

Sen att be dem skriva ner chassinr... Vi pratar Stockholmsområdet här. Inte direkt en p-vakt som sköter den staden. Det finns flera olika bolag och flera olika kommuner. Att de skulle hålla koll på ett regnr och ta chassinr på just den bilen, eller att hela Stockholmsområdets p-vakter på alla olika bolag ställer om sina rutiner på alla de tusentals bilar som bötfälls varje dag, på grund av detta, känns en aning naivt.
Fick foto på bilen, samma bil som passerat tullarna, vit F11 utan M-paket. Dessutom en LCI, jag har Pre-LCI. Ett bra foto, så blir en till polisanmälan skulle jag tro. Gäller att kvinnan som sitter med fallet förstår att det finns M-paket och hur skillnaden ser ut.

Inte mycket som krävs för att jag ska köra stenhårt på att ändra regnummer nu. Läste en skrivelse till regeringen och där framkom att 3st fick ok förra året, resterande 23 kompletterade inte uppgifterna som behövdes för att få ett nytt.

Ska inte skriva här vad jag tänker om den som åker runt med plåtarna. Bättre att vi får en fin och God Jul!
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Iggeman, vad är det för regnummer? Jag snurrar mycket i stan och kan spana. Och man glor ju på varenda BMW man ser ;-)

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Tack @ola0 + er andra!

Är lite osäker på att lägga ut hela numret, är onekligen en identitetsstöld redan nu.. FGZ-9XX sitter på en VIT 5 serie touring LCI utan M paket.

P-boten var i Bromma - Traneberg.
En gissning är att de inte åker runt så mycket med plåtarna utan kanske byter när de parkerar eller tar en tur på vägar förbi biltullar.
Ja, tror också det. Ser ut som det är svarta skruvar på framskylten, kanske finns snabbfästen?
Det skulle inte förvåna mig det minsta om bilen som dom stulna skyltarna sitter på är stulen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.