|
|
|
|---|---|
|
Hej, hade tidigare problem med vibrationer när jag bromsade med min 540 e39 och det visade sig att bussningarna i spindellederna var helt slut så dessa byttes till den nya solida versionen från Powerflex och allt var frid och fröjd i ett par månader tills nu när det börjat klinka vid ojämnheter i vägen (typiskt spindelledsljud). Har hissat upp bilen och kunde konstatera att de nya bussningarna glappar lite, kan det vara så att man fått tag på ett måndagsexemplar då jag tidigare varit supernöjd med Powerflex på tidigare e39or. Några andra idéer? | |
| Mina powerflex har glappat lite i snart 2 år men har inga missljud. Har dock bytt nästan allt annat i framvagnen. | |
|
För ca tio år sedan "köpte" jag det haussade ryktet om powerflex som jag läste härinne och köpte en komplett sats till framvagnen tilk min manuella e31. Samtidigt fick bil&motorteknik byta resten av delarna i framvagnen. Cirka 2000 mil senare var den nya framvagnen i stort sett skrot. Powerflex är på tok för styvt med resultatet att de övriga originaldelarna får ta stryket powerflexgrejorna inte kan ta emot från underlaget. Lämna tillbaka skräpet såsnart du kan om jag får råda. Originaldelar eller clausautoparts.se har bra grejer Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.