|
|
|
|---|---|
|
Faceliften som kom med MY14 har jag någorlunda koll på men är det gjort några ändringar på senare årsmodeller? Gäller specifikt 535d men även andra ändringar är intressant. /Fredrik | |
|
Hej Le Boeuf. Det var något som hände där. Har för mig att om du tar navigatorn så är det något med den stora skärmen. Antingen bättre upplösning och/eller datorkraften bakom. Det var något mer också tror jag. Min bil var MY15 när den byggdes i juli -14 och säljaren sa till mig vilka skillnader det var men har tyvärr glömt bort. /mården |
|
|
Ok, är brytgränsen för årsmodellerna i juli eller ännu tidigare? Inte så lätt att visuellt se skillnad på årsmodellerna alltså, då får man kolla med BMW helt enkelt. /Fredrik |
|
|
Brytgränsen är sådan att allting som var tillverkad from juli är MY15. Min gick i produktion den 2 juli. /mården |
|
| 520d fick en ny motor. | |
| Ingen ny motor till 525d alltså? Kommer kanske inte förrän i nya modellen. | |
| Är det alltid brytpunkt för årsmodeller i juli? | |
|
Hej kamel2 Tror inte det utan har för mig att det var ovanligt tidigt för MY-15. Du ser det bäst på VIN koden där en siffra/bokstav betyder årsmodell. /mården |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.