AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.771

Köpa m135 manuell

ma
145
marnilss
M240i manuell -18
Jag är på jakt efter en manuellt växlad M135. Ganska låga miltal (mindre än 4000 mil) samt utrustningsnivån kan vara ganska låg för att hålla ner priset.

Jag hittar 1 bil på blocket som matchar mina kriterier (bara 2 st manuellt växlade) men någon mer att välja mellan hade ju inte varit fel. Känner ni till någon mer som finns till salu någonstans?

Mvh
Marcus
ph
129
phiiim
116i F20 -15
135i E82 -08
325i E90 -05
Tips lägg ut en köpes annons
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är ju inte någon dussinbil du letar efter precis, + att December är väl inte heller den hetaste månaden för beg.marknaden.
Räkna med att få leta ett bra tag efter ett lämpligt objekt enligt dina krav. Ju mer krav du har och ju mindre du kan kompromissa ju längre tar de i regel att hitta nåt. Ganska självklart kanske..

Lägga ut en köpesannons skadar aldrig, men är ofta de inte ger så mycket.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Du behöver ju bara en bil, så om du hittat en som matchat kriteriena... Vad var felet på den? För dåligt skick, eller för högt pris?

MUC
M340i - 2025
Köpa i Tyskland kanske?

I Sverige verkar manuell låda på M135 vara lika sällsynt som hönständer.

Kollar man på mobile.de så finns det 225 begagnade som har gått max 4.000mil. Av de så är 75 stycken med manuell låda.
ma
145
marnilss
M240i manuell -18
Grelle: den som finns är vit, och jag har redan haft två vita bilar och börjar bli trött på det, men just nu känns det inte som jag har så många alternativ.
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Det tog mig 1-2 år innan jag hittade en 1-serie coupe med automatlåda som jag ville ha. Och då var jag inte jättekräsen med utrustning eller så. Det finns helt enkelt inte så många till salu så då får man ha tålamod eller importera.
Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
Är i samma sits som marnilss, fast jag vill ha en automat. Problemet för mig är att bilarna är extremt överprisade jämfört med i Tyskland.

Är det någon som importerat en M135i? Kan man räkna med 10% prut på en 27.000-30.000€ bil?
marnilss:
Du skulle ha köpt min gamla i början på oktober, men den försvann på 3 dagar. 3400 mil och 299.000 hos handlaren.
ma
145
marnilss
M240i manuell -18
Clubsport: bilbytarklådan hade inte börjat klia än då :-)

Den började när jag hittade att Volkswagen hade en riktigt fin kampanj på nya Scirocco R, och började då fundera på att byta upp min egen från 2012. Men när jag provsuttit en och insåg att det var väldigt små skillnader mot den jag hade så la jag ner de tankarna. Men det hade börjat klia så man fick ju fortsätta leta något kul...

Tror nog att till våren kommer det ut fler bilar till försäljning, men ett problem är att jag lyckats sälja den gamla (Sciroccon).
h-
23
h-wood
BMW x3 3,0d -15

Letar också m135i 3-dörrars växer inte heller på träd
h-wood vilken spec är du ute efter?
h-
23
h-wood
BMW x3 3,0d -15

*hallongrotta* en xdrive helst vit el silver och mörk inredning.
marnilss:
Hade jag vetat innan att den var så poppis så hade jag sålt den privat..
ma
145
marnilss
M240i manuell -18
Jag slog till slut till på den vita då jag fick ett bra pris+erbjudande på den (premiumselection garanti+gratis service).

Helt underbar bil!

Blev lite strul med vinterdäck dock. Nokian WR D4 är, fastän det är ett centraleuropeiskt friktionsdäck, för mjukt, så farthållaren släppte och varnade samt när man gasade på lite i 6:ans växel för t.ex. en omkörning så ströp antispinn motorn. Kändes ganska OK att köra på, dvs ganska stabilt. Nästan som det Nokian WR A3 jag körde på i fjor. Till slut fick jag kolla på en kollegas 428i för att se vad för däck han "fick" ifrån BMW, och det var Pirelli SottoZero. Min däckhandlare lyckades hitta likadana och de fungerade bättre. Antispinn kan fortfarande blinka och strypa motorn men då får man pressa den lite mer. Farthållaren fungerar i varje fall som den ska.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.