|
|
|
|---|---|
Red Devil |
Den är Svensksåld, ,21000 mil 16 porbet, Diverse M-Utrustning, Ögonlock, Calypseröd, t-lucka m.m....! Sen så har jag en 535 E34 92:a (Svart m) dock importerad för 5 år sedan. Denna bil har precis allt förutom Skin. 17 fälgar, trä inred, klimat, f-data, ja you name it. har haft den i annons men ingen vill betatla mer 40 000:-? fattar inte, kan inte folk förstå vilken bil de får för så lite pengar. Att den ska vara importerad ska inte vara en förhinder, bilen har ju rullat på svensk mark mer än 5 år, och har kommit i det svenska systemet ordentligt, det hade varit en annan sak om jag hade hämtat bilen för 5 månader sedan och försökte sälja den. |
bulldog11 |
Det är kopia av min tidigare post: Köpte min bil genom Aftonbladets köp & sälj. Där finns många bilar att välja. Jag fick betala 65000 för min 320 coupe -94, bilen har gått 14k och har 17 alu-fälgar med ny 225x45 däck runt om. Bilen är importerat från Tyskland 98. Jag vill tillägga att bilen är i bra skick funkar felfritt |
Red Devil |
Tack för ditt svar, man jag vill sälja mina inte köpa. om du har köpt din imp coupé för 65000:-, då borde jag få minst 50000:- för min sv-sålda 320i. |
Patrik_boyboy |
Tjenare =) kan säga att fast den är svensksåld så tror ajg att folk hellre köper en importerad som det står 14000 Mil på mätaren och har varit inne typ 2-3 år.... JAg sålde min 320 Sedan som gått 16 på mätaren men fick veta att den rullat typ 3 varv runt gjorden men det syntes fan inte. den hade gått 46000 Mil den fick jag 57000:- för och då var den dåligt utr typ bara elhissar.... |
Red Devil |
Patrik..........> man kan även dra ner mätaren på de Svensk sålda bilarna. Sen så tror jag inte på att någon vill ha en importerad bil utan ngn som helst historik bara för att mätaren visar 9000 mil. Nej, de Svensk sålda bilarna med full historik, är nog d folk är ute efter även de får betala lite mer än de importerade bilarna. Imp bilar är endast bra om man tänker köra bilen själv så länge tills den ska lämnas hos skroten. Dessa bilar kan ha hur mycket som helst med utr, men de har inga motorer kvar, knacknigar, läckage, dålig kammaxel, slutkörda ventiler m.m har en 535:a imp för 5 år sedan full utr, men ingen vill ha den bara för att den är imp. BMW,MERCA, AUDI alla dessa bilar är manipulerade på ett eller annat sätt, så ska man importera vilka märken som helst utom dessa. Ska du köra BMW köp en Svensk såld. |
|
Red Devil: Du har VÄLDIGT förutfattade meningar! Om du kollar upp bilen ORDENTLIGT innan köp så är risken att du blir lurad med en importbill inte större än om den är svensksåld! Har man bara full dokumentation, kvitton och servicestämplar sparade (och äkta) så är importbilar ofta finare än svensksålda. Däremot så har du rätt i att folk "i almänhet" är lite rädda för importbilar. Det där med att, som du säger, "alla importbilar har inga motorer kvar, knackningar, läckage, dålig kam och defekta ventiler", tyder på att du har rätt dålig koll på marknaden... _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
Red Devil |
nofx 16........> självklart gäller inte dessa påståenden som jag nämnde ovan alla tyskabilar. min egen är hur fresh som helst, det kanske beror på att jag hämtade den för 5 år sedan när import marknaden inte var som den är idag. Men de vänner o bekant som jag har, har alla gjort sig av med sina importbilar(senare tid) på ett eller annat sätt. 8 av 10 importbilar är manipulerade, det är ett faktum. Ska jag köpa en importerad bil i *Sverig*, så skulle jag inte bry mig så värst mycket vad mätaren visar. Den är fake anyway. Men jag håller med dig att imp bilar är freshare vad det gäller lack, rost, utr m.m, förutom motorerna. förresten så är det också stort skillnad på en tysk som har gått 20000 i tyskland än en som har gått 20000 i Sverig. Tyskens hastighets mätare har visat 170,180...genomsnittlig medans Svenskens 110,120. |
|
40-45 låter som ett hyfsat pris.. absolut inte mer.. den har ju gått 21000mil.. Mvh aleks. |
|
|
Red Devil: Ok det låter mer rimligt...visst är många importbilar skruvade, men så många som 8/10? Hoppas inte det! :) Det där med hastighetsskillnaden stämmer förståss också, men man får även betänka att den genomsnittlige tysken också är mycket mer mån om att hålla sin bil i gott skick och byta bromsar och andra slitdetaljer än vad den genomsnittlige svensken är! Som det står i importguiden så "vet tysken att han kanske måste göra 2-3 kraftiga inbromsningar från 150-90 på väg hem från jobbet och inser altså vikten av fräscha bromsar". Så generellt skulle jag tippa på att en ärlig 20.000 milare från tyskland är finare både maskinellt och utseendemässigt än en svensk...Trots denna inställning skulle jag hellre köpa en Svensksåld bil än en importerad, om skick+utrustning vore likvärdigt. Detta på grund av att den förmodligen blivit lättare att sälja vidare.... MVH Kalle |
|
Red Devil |
Aleks.....> 21000 mil? vad tror du att en tysk har gått som folk dessutom annonserar dessa bilar till fantasi priser...! 40, 45 säger du. då behåller jag den hellre och exprimenterar med den. Kan man borde också dra ner mätaren på sina Svenska bmw:n också. Så tillslut det inte finns en enda ärlig BMW. |
Red Devil |
nofx16.......> kör du hårdare med din bil, självklart så ökar slitage på bilen snabbare, kör du som Svensken behöver du inte byta slitdelar lika fort. MVH En gång BMW alltid BMW:) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.