|
|
|
|---|---|
|
Vad uppskattar ni att man kan få för en mineralgrå F31 320d Touring, 2013 årsmodell med M-paket och komfortpaketet? Den har gått 9200 mil och har manuell växellåda, alcantarainredningen, HIFI, dragkrok, vinterdäck på eftermarknads 16-tumsfälg och sommardäck på 18" M-sport fälgar, elektrisk motor och kupévärmare. Normalt skick, inga direkta skador, men såklart stenskott, något mindre dörruppslag och lite annat slitage. En ägare sen ny. Som sagt, vad tror ni den är värd och hur mycket mer svårsåld blir den med den manuella lådan? __________ Mvh Grelle | |
| 225' +-10' | |
| Känns rimligt. Vad tror du en automatlåda hade gjort extra? | |
| Min erfarenhet är att speciellt handlare använder det som argument emot din bil (för att hålla nere inbytespriset) men hur mycket det skiljer i praktiken är svårt att säga. Testa med bilpriser.se där finns automat som val. | |
| Grelle: På en sådan bil gör automaten säkert 10-15kkr extra. | |
|
Glömde säga att jag tror Marins värdering ligger väldigt nära sanningen. Sålde en liknande E91 som var jämngammal ungefär samtidigt i dess livscykel för 215kkr. Men min saknade dragkrok vilket är väldigt poppis i Sverige... Jag skulle inte vilja säga att den är "svårsåld" med den specen, trots avsaknad av automat. |
|
|
Automat höjer med 15-20' Mvh |
|
|
Hur mkt tror ni att övrig utrustning hade gjort på priset på en annars identisk bil? Tänker på typ adaptivt chassi, aktyv styrning, sportbromsar, sportautomat mm? Kul att veta bara.. :) |
|
| Jag sålde en 2013, 320 d manuell xDrive Touring M-Sport på 11000 mil för 269000:- den hade även navi p, top view, helskinn, 19", c access. Den tog ungefär 2 månader att sälja, tyckte mitt pris var helt ok sett till utrustning. Jag fick många samtal där köpare frågade om bilen verkligen var manuell, så självklart vill dem flesta ha automat, men är utbudet lågt på manuella så hålls ju även priserna upp. | |
|
-A-81, när sålde du den? __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag sålde min 320d Touring -13 4200mil, sportline, sportautomat, mineralgrå, v-dck, krok mm för 10dgr sen. Fick 240' för den. M-sport höjer priset med 20-25'. Manuell sänker 15-20'. Varje 1000mil drar ner värdet med 7-10'. |
|
|
Grelle, cirkus 2 månader sedan, jämför mot dessa, sista länken är ju billigast på Blocket, du bör få ut mer än den sedanen. Det är vad jag tror men Marin brukar ju vara rätt ute, men att din skall vara billigast på Blocket, varför då? Jag säger 250000:- Länk Länk Länk Länk |
|
|
Uppföljning. Det var farsans bil via jobbet det handlade om. Annat kom emellan så varken han eller jag köpte ut den och sålde privat, men handlaren som köpte den av finansbolaget gav 221' för den. Tack för input! |
|
| Låter väldigt högt för att vara från en handlare, med tanke på utrustning och mil. Skönt att även handlarna håller priserna uppe. | |
| En annan handlare bjöd 207' men finansbolaget säljer såklart till högstbjudande. | |
| Det finns handlare som kan bemöda sig att köpa in en bil om de så bara gör 10kkr i vinst - särskilt om det rör sig om en lättsåld modell som i detta fall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.