AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.304

EL-gardin på bakrutan vad har den för funktion

sc
53
scania-5
bmw 330i , 2005
har el-gardin i min 330 e90 vad har den för funktion ? jag funderar på att tona rutorna på bilen och gardinen kan man inte se längre !

MVH bmw ägare :)
Att minska uppvärmningen av kupen en varm solig dag, men utan att försämra sikten övriga mindre varma/soliga dagar, typ....
El-gardin är mycket mycket bättre än solfilm eller mörktonade rutor. Gardin/el-gardin hindrar insyn och minskar solens strålar när man vill och inte alltid som solfilm. Jag har alltid gardinen uppe på dagtid och nere på kvällstid.

Personligen har jag svårt för solfilm/mörktonade rutor (hade jag bott i Florida hade det varit annorlunda) i och med att jag har svårt att se ut om det är en mörk kväll med regn eller liknande. Solfilm nej tack!

Dessutom har el-gardinen en mycket trevlig funktion. Säga hej då till folk man kör i från eller om någon är ett pucko. Man behöver inte göra som en amerikan i en MB C32 AMG som hade texten fuck you på gardinen. Det fungerar utmärkt med neutral gardin. Det var när jag läste om amerikanen för 14år sedan som jag blev förtjust i elgardin. El-gardin bör alla sedan/coupébilar ha. Om det saknas är det ett mycket stort minus.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.