|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla! Skrev för ett tag sedan att jag hade problem med min 09 320i då jag fick lov att byta insprutare och tändspole på cylinder 1. Efter jag gjorde det så försvann felkoderna och bilen "huttrade" inte då man startade den och lät bra igen. Problemet som jag nu har fått är att den på sista tiden har börjat "huttra" igen då jag ska starta den precis som den gjorde förut! Fick tag på en kompis dator för att göra en felsökning på den och då uppkom dessa saker: 30C1 Engine-oil pressure control, static 30EA DeNox catalytic converter, sulphurized 29CD Combustion misfires, cylinder 1 Whats happening to my car?! Vad ska jag göra? | |
|
Länk Katalysatorfel förmodligen följdfel misfire. Idéer för misfire: Länk Länk Kom att tänka på ventiler och rekommendation jag fick av Johan B, att köra på Redline SI-1 ett tag. Info visar lite om att sotade ventiler rensas osv, bilder före och efter. Länk |
|
| Grymt tacksam för hjälpen Nip! Ska sätta mig o researcha skiten ur detta nu :) | |
|
Hej! Hur har det gått med detta? Jag har en 320i -08 på vilken jag har fått byta tändspolar, injektor m.m. vid flertal tillfällen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.