|
|
|
|---|---|
|
Har bytt alla kabelstammar men radion/media displayen har fortsatt problem, tar ibland väldigt, väldigt lång tid på sig att starta, man kan se att den försöker flera gånger för att ibland starta direkt utan några problem alls. Radio mottagning kunde varit bättre. Ibland efter 15 minuters körning. hur/var bör jag börja felsöka detta?. Finns det någon risk alls att det har med säkringar att göra? Tack för all input! | |
| Dålig CCC? | |
|
Jag har ett liknande fel och skulle vara intresserad av ett grundligare svar än CCC vilket jag inte har en aning om vad det är. Min Radio fungerar ibland helt bra för att sedan plötsligt slå av. Ibland hjälper det med att stänga av bilen och starta igen men inte alltid. Förefaller också vara så att när jag gör något, så gott som vad som helst, ändrar ACN, helljus/halvljus osv så slocknar radion. Löskontakt eller något relä måste det ju vara men hur hittar man det? Vågar man föra på felsökning och reparation utan att bli ruinerad?! KjellBl64 |
|
|
CCC är Car Communication Computer, Länk Googla BMW CCC Repair så blir det många träffar, Länk |
|
| Då dvdspelaren oftast bara surrar när detta händer så får man prova att byta den tyckte bmw, kostar typ 1400:- hos BMW...har inte orkat felsöka mer just nu | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.