AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.963

Stålomspunna bromsslangar till E36 M3

32
176
328Robban
M3 E36 -96
Subaru Legacy Outback -98
Jag är på jakt efter stålomspunna bromsslangar till min M3a.
Snubblade över dessa när jag sökte lite. Länk
Är det någon av er som prova dem på era bilar? Är de bra?
Jag köpte dessa Länk Lite dyrare, men med "anslutningar" i rostfritt stål... Dessutom kan man välja mellan många olika färger:)
32
176
328Robban
M3 E36 -96
Såg att j-spec säljer sådana.
Är de bra?
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Jag satte på dom här på min, funkade bra på ringen i höstas.

Länk
32
176
328Robban
M3 E36 -96
Ja, goodridge är väl bra grejjer?
Hittade även dessa tarox. Länk
Nu blev det svårt att välja. Finns några stycken.
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Också bra grejor, rätt lika i pris. Lycka till med att välja :)
32
176
328Robban
M3 E36 -96
Beställde till slut HEL i rött från j-spec.
Hoppas de ska vara bra
Jag har HEL, de är "bra", och med anslutningar i rostfritt :)
32
176
328Robban
M3 E36 -96
Låter gött de du dawwe.
De hade extrapris på dem på j-spec. Fick dem för under 1300 med frakt.
Extrapris för vem :)? Jag gav under 900 för min inkl frakt, köpta på ebay.co.uk för typ 2-3 år sen, men då stod £ i runt 10 har jag för mig...
32
176
328Robban
M3 E36 -96
De hade nedsatt pris på dem. Kostar egentligen 1495:-.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Har stålomspunnet på min med Goodridge har jag för mig.
Bara det att besiktningen slår ner på det då de inte kan se ev sprickbildningar på slangen då den är skyddad.

Det blir faktiskt en 2:a o ombesiktning sa de senast.

Då sa jag att detta är org. bmw M3 CSL produkt rån fabrik, så med nöd o näppe gick den tillslut igenom, så se upp när ni besiktigar.
32
176
328Robban
M3 E36 -96
Sprickbildning i en stålomspunnen slang? Om de blir måste väl ståltrådarna gå av och spreta ut genom höljet?
Hur gör de då på CSLen eller någon annan sportbil om de sitter original stålomspunnet? Blir de tvåa på den med?
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Det är pga av att du har en gummislang inuti den stålomspunna slangen.

Det var även besiktningsgubbens motivering till att han inte kunde se skicket på slangen.

Men som sagt jag klarade mig med nöd och näppe kan vara bar att veta till alla som kör stålomspunnet.
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Kommer igenom med stålomspunna slangar utan problem på Subarun så det ska nog till en nitisk tekniker för att underkänna på det, även om de egentligen har rätt att göra det.
Jag har stålomspunna (plastöverdragna) på samtliga mina bilar, inklusive bruxisen, inga problem hittills iaf.
Jag har stålomspunna (plastöverdragna) på samtliga mina bilar, inklusive bruxisen, inga problem hittills iaf.
32
176
328Robban
M3 E36 -96
Korkade är de inte på bilprovningen. Men detta verkar helsnurrigt. Ska bli kul att höra vad de säger om mina slangar när det är dags att besikta. De jag köpt är röda till råga på allt. Kan bli svårt med den motivering att de är original med den färgen.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Haha ja lite svårt, men kör man gummiklädda stålomspunna ser de inte att det är stålomspunnet, men mina är rena stål så de syns rätt väl
Jag har både blåa, röda och orange:a slangar...EN gång var det en besiktningsman som drog o hade sig i slangarna o kom fram till att "de är trasiga ju, titta här plastöverdraget har spruckit närmast anslutningen!" Jag förklarade för honom att när slangarnas anslutningar pressas fast med x-antal ton så "skalar" man bort plasten för att få så bra pressning som möjligt ur säkerhets/hållbarhets -synpunkt. Han trodde inte på mig utan tillkallade sin "kunnigare kollega", denne konstaterade snabbt att allt var i sin ordning och som jag påstod :D. Skall tilläggas att slangarna är godkända av diverse olika länders "trafiksäkerhetsverk", bland annat USA's o de brukar ju vara kinkiga värre...
Och det är inte en gummislang innanför stålet, det är teflonslangar (iaf i mina!).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.