|
|
|
|---|---|
| Om man har felkod på ett glödstift, rekommenderas det att byta alla fyra då? Jag menar är det knepigt att byta och därför bäst att ta alla på en gång eftersom de annars går sönder strax därefter?`Bör man byta styrenheten till dem samtidigt? Ungefärlig tidsåtgång? | |
|
Hej Byt bara den ena som den varnar för. Hade de varnat för alla så hade de förmodligen vart styrenheten men eftersom du har bara på en så räcker det att byta bara den. I rep anvisningarna står det att den ska lossas när motorn är varm men det stämmer ej så tänk på att lossa den när motorn är kall så den inte går av. BMWUpdateSWE |
|
|
Har tittat i min Haynes-bok, verkar lite knepigt för en amatör som jag. Har sett att Mekonomen tar 450 kr/st, BMW lär väl ta nåt liknande. Dock finns andra ställen på nätet för 100-200 kr. Om man låter verkstad byta, hur lång tid bör de lägga på detta? |
|
|
Kan skicka till dig rep anvisningarna från BMW ifall du bestämmer dig för att göra det själv. Det är inte så svårt har man skruvat lite me bilar så löser man det :) aa har för mig att bmw har samma pris kanske 500kr st. Tror att en bmw verkstad hade sagt ca 1 tim 30 min för att byta den om inte mer. Har jobbat på bmw och kan säga att det går att byta de på 30 min om man har gjort det tidigare :) BMWUpdateSWE |
|
|
Bytte alla 4 samtidigt på min, beställde från tyskland ca 100:- styck, ingen mening att snåla då. Bytte med motorn varm och de var då lätta att skruva ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.