|
|
|
|---|---|
|
Standardfälgarna till 135:an(e82) tror jag är 7,5x18 ET49 fram och 8,5x18 ET52. Jag behöver ha lite bredare fälgar, tänkte mig 8.5x18 fram och 9.5x18 bak. Enda som jag hittar i dessa dimensioner och motsvarande högt ET är APEX ARC. Tyvärr är de svindyra i och med den höga dollarkursen. Någon som har tips på lämpliga fälgar och där priset ligger på max 2500 per fälg? | |
|
Jättesvårt tyvärr... du hittar inga såna billiga (kina)-fälgar med Rätt ET... Du får leta i mellanpris till högrepris sortimentet. Troligen blir det nog lättare att hitta 19 tumsfälgar också... men svårt ändå. /Jonas |
|
|
Ja det verkar väldigt svårt, får väl helt enkelt hoppas att dollarkursen går ner så att det blir lite rimligare pris på APEX-fälgarna - eller bita i det sura äpplet och ångra att man inte köpte när kursen var låg. Även om de fälgarna inte direkt är lågpris så är de faktiskt också tillverkade i Asien någonstans även om APEX som sådant är lokaliserade i USA. Jag skall ha däck (Michelin cup 2 förmodligen) o fälgar främst till track-days och det skiljer faktiskt nästan 1000kr per däck mellan 18 och 19’ så då är det faktiskt lönt att lägga några extra kronor på 18’-fälgar än att eventuellt hitta billigare 19’-fälgar. |
|
|
Ja, det finns ju inga som helst fördelar med 19 tums till en 1-serie... Utom möjligen utseende-mässiga... Om du kör samma dimension fram och bak, tex 245-35-18 så borde du väl kunna hitta några 18*8 tums fälgar med ET 40.... Det går in. Kanske behövs 8,5*18 iofs... Svårare att hitta med rätt ET. Jonas |
|
|
Vi har fälgar från VMR med offset anpassat för 1-serien. Riktigt schyssta fälgar med stilren design. Länk Med vänliga hälsningar Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se www.schmiedmann.se |
|
|
Tack för tipset men jag har bestämt mig för APEX-fälgarna. De är ju 18’ som jag vill ha och i med ET62 på bakfälgarna finns det möjlighet att få in hyfsat feta bakdäck. Kommer att köra med Michelin cup 2, 235*40 fram och 265*35 bak. Möjligen 245*40 fram men det är väl tveksamt om det får plats, jag tror att 245*35 hade funkat men den storleken finns inte på cup2 - och inte på några andra R-däck heller vad jag vet. |
|
|
Apex är riktigt bra. De är lätta och starka. Vi har kört med ARC-8 på vår E46 i flera år och de är fortfarande som nya trots hård körning. Vi är återförsäljare för Apex också så om du vill ha offert på dessa så kan jag skicka över det. Eftersom vi tar hem flera set samtidigt så får vi ner frakterna en del mot vad det kostar att ta hem enstaka uppsättningar. Med vänliga hälsningar Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se www.schmiedmann.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.