|
|
|
|---|---|
|
Köpte en avläsare på Kjell & co. Nu lyser en massa lampor på E91:an men appen visar inga relaterade felkoder. Är det så att Torque Lite inte visar allt utan man måste ha Pro-versionen eller har BMW "gömt" vissa felkoder? Länk | |
|
Hej, OBD(II)-läsare tar bara miljörelaterade felkoder. Inte t ex fel på airbagsystemet eller abs/dsc. Vad jag kan läsa mig till funkar Länk /Lennart |
|
|
lenwib, den funkar hur bra som helst. Köpte en av Ola, men köpte även en som heter BMW scanner som är väldigt lättanvänd och funktionsduglig. INPA är bättre när man skall djupare ner i styrsystemen, men BMW scanner är lättare att hantera för den ovane användaren. |
|
| Jag har en USB-sladd med OBD-I och -II kontakter till min E36. Antar att man behöver annan SW bara? Eller skiljer det på HW åxå? | |
| Ta en titt på Carly for bmw som appen heter nu. Den kan lösa en hel del. Annars blir det laptop med INPA osv. | |
|
Bryll: Jo, BMW Scanner är också min favorit. Men den aktuella bilen är för ny för den, annars hade den varit min första rekommendation. /Lennart |
|
|
folkeorg, hårdvara skiljer. Vad är det för sladd du har nu och är det en Lci e-90 eller Pre-Lci? Torque läser bara motorn för övrigt. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Laddade ner Carly och fick en gratis felrapport: Fault Report - Carly for BMW - Version: 19.02 LV ID1: e5994404-9f58-4f3c-8fd5-fd66d3362339-868ID2: f3351ff3-7e1d-4425-b215-3b842f9d8c3e-cb2-4553 INFO: 0B05D5C4B3AF9288726853433323C6 Base: E91 Build-Year: 2006 Faults: 14 ECUs: 11 Model: 320 i alle/all (MotorID=75, Parameter=63) Battery: 14.8V Normal communication Normal connection normal B 1 Date: 2015-12-03 16:08:46 OBDII Version: 21 Device: >LGE< >g3_global_com< >LG-D855< Motor Control: ABS / DSC / Brake: Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC SWS faulty wiper switch Code: 9519 Steering angle sensor sensor error F-CAN Code: 94BD Electrical system voltage <9 Volt Code: 5DF4 Steering angle sensor Code: 5E40 Airbag: Advanced Crash and Safety Management (ACSM) Supply voltage Undervoltage in PDC Code: 9408 low voltage Code: 93D0 Transmission Control: Instrument cluster: Instrument cluster / Kombiinstrument GWSZ failure Code: 9315 supply voltage failure Code: 931D Light/Rain Control: Heating / AC: Air conditioning / Klimaanlage 12V output peripherals Code: 9C6C Immobilizer System: CAS CAS Supply Error Code: A0B2 Communication errors Code: A114 Driver KL50L KS Code: A0C1 Park distance control: Cruise Control: Sunroof / Roof: Audio/Navi/Communication: Seats: Systems: Junction Box Passenger / Beifahrer ECU OK, no Fault Code MASK ECU OK, no Fault Code Anti-theft alarm system: Interior protection / Innenraumschutz ECU OK, no Fault Code Theft alarm / Diebstahl Warnanlage unknown fault Code: 9D45 Chassis: Body: Fussraummodul /FRM LWR coils demolition Code: 9CB6 Other: Trailer / Anhaenger ECU OK, no Fault Code |
|
| Men ser inget som skulle vara relaterat till ABS eller liknande.. | |
|
Det är antispinnlampan som lyser men vad är den andra är det verkligen abslampan? Det brukar väl stå abs i displayen. |
|
| Felrapporten visar ju en mängd felkoder. | |
|
Det är flera koder om låg spänning som kanske förklarar kommunikationsfelkoderna. Batteri OK? (Att bilen startar betyder inte batteri ok). Styrvinkelsensorn kan sätta DSC ur spel och det var ju ngn kod på den. Googla den, smat koden sps wiper switch. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.