|
|
|
|---|---|
Marfu |
Hej, Undrar om någon kan råda, villken dimension jag ska välja i bredd? Vill ha så brett som möjligt utan att vara tvungen att montera något rattutslagsstopp (eller vad det nu heter). Bilen är en 330Xi och jag funderar på om jag ska ha bredare bak än fram eller samma dimension runtom. Tacksam för kommentarer! |
|
Kolla i instruktionsboken, regbeviset eller på B-stolpen innanför förardörren. Där står max tillåtna bredd! Mvh |
|
|
225-bredd fram med 8"-fälg funkar utan "stoppskydd". Iaf om du väljer dom "vanliga" fälgarna typ Bmw:s egna, dvs med normalt et-mått. Bak kan du nog få på ända upp till 265:or, dock vet jag inte om det ligger i riskzonen för valsning. Mina mått är följande: 8*18, 225/40-18 9*18, 255/35-18 Jag har inga problem med dessa mått alls (skrap el dyl). -------------------------------------------- Länk |
|
|
Och samma rullomkrets fram och bak är att rekomendera Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
Är det inte så att man måste ha samma bredd fram och bak när man har 4Wd? //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
hm, i mitt regbevis står det 205/55/15.. får jag inte ha större fälgar/däck än så..? Isf skiter jag i det, jag ska ha 16"-17" o lågprofil :D --------------------- .. vassast på ön.. ;) |
|
Marfu |
Tack för hjälpen! Det får bli 235:or runt om! |
|
Min "rekommendation" gällde främst i mån av plats. Missade helt enkel den viktiga detaljen att det var en xi det handlade om. Skulle definitivt välja samma runt om, sorry. -------------------------------------------- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.