|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Inte kommer V90 bli en flopp, tvärtom, en ny Volvokombi modell i den storleken brukar alltid slå. Däremot är det väl mera osäkert på vilka försäljningsvolymer som S90 kan nå. Säkert betydligt bättre än S80 men det var ju en förhållandevis väldigt dålig försäljningsvolym för att vara en Volvo. I kombilandet Sverige tror jag inte att det blir jättemånga S90, däremot är ju sedan modellerna vanligare i många andra länder, där dock konkurrensen från BMW, Audi och MB lär bli kännbar. Sen är det ju så också som ovan sägs att de första vagnarna får ett väldigt bra värde. Säkert läge att lägga en order och sen senare sälja kontraktet :-) /Anders |
|
|
V90 kommer garanterat att bli en flipp här i Sverige. Känns ju som att nuvarande V70 funnits i evigheter och det finns ju ett antal V70 ägare som säkert vill köpa nytt. Bakdelen ser bra ut och eftersom bilen är längre än V70 så lastar den nog inte sämre än V70 trots lutande baklucka. |
|
|
Håller med Dej Clubsport,tror S/V90 kommer bli en succé för Volvo. Håller den här serien samma "kvalitet" som tidigare 70 serien så kommer modellen gå långt ! Oavsett vad vissa tycker om Volvo så är kvaliteten enormt bra på rost-sidan och rent ekonomiskt att äga är det inget märke som ruinerar ägaren på sikt. |
|
|
Nu var det ju inte bara Sverige jag hade i åtanke och fokusgrupper till trots så har ju bilmodeller floppat ganska kraftigt förr. Är det någon som minns Ford Scorpio mkII? |
|
|
S90 kommer inte floppa utomlands heller. Scorpio är ingen bra jämförelse. Den bilen var usel rakt igenom inifrån och ut och långt efter sina konkurrenter. Den är inte S90. ------- //Lövet |
|
|
Scorpio var en desperat uppdatering av en modell som borde ha varit nedlagd. MkII kom väl när bilen fyllde 10 år. Scorpio som modell var långt ifrån flopp. S/V90 kommer att bli en storsäljare för Volvo, inte bara i Sverige. |
|
| Står en S90 ute i Hjuvik här i Göteborg. Bara sett den bakifrån då den stod i en carport men jävlar vad stor den är. | |
|
Det kvittar om kvaliteten är fantastisk. Med en förfärligt hemsk design säljer man inga bilar. |
|
| Tycker inte den ser så illa ut, BMW är skyldiga till fulare skapelser än så. | |
|
Sorry att jag inte kan släppa det här men jag såg på några youtubeklipp på S90 och försöker verkligen nollställa mig och vara så objektiv som möjligt men det slutar med att jag blir äcklad, förbannad och besviken. Varför varför varför denna fula bakdel? Ok förlåt än en gång det var sista gången jag ska inte tjata mer. |
|
|
Vad bra /Anders |
|
| Jag tycker bilen blir snyggare och snyggare ju mer man ser av den. Jag klarar inte av att se vad det är för fel på bakdelen? Tycker den smälter in bra i helheten och kommer alldeles säkert att funka när man ser bilen på riktigt med. | |
|
En bra design är inte helt perfekt från början utan växer med tiden. En design som är bra från början blir snabbt daterad, ett tydligt exempel på detta är senaste Volvo S80. Det finns många där ute inkl mig själv som avskydde E60 när den kom, men nu är den fin och inte alls så urflippad och ful som man först tyckte. Säger inte att det är en av de snyggaste bilarna men den har en klassisk look som faktiskt håller än idag. |
|
|
Ang Volvo S90 så är den majestätisk irl. Bakdelen blir bara bättre och bättre för varje gång man ser den. Tyckte först att bilen var för lik XC90 men den känns mer och mer som en egen bil; låg, lång och bred. Har sett en röd S90 R-design med 21'' och luftfjädring, WOW! En vitmetallic med samma setup kan bara bli succé. Med den prissättningen i Sverige blir man faktiskt sugen på en Volvo efter att bara kört tyskt. |
|
|
Design rör vid våra känslor och känslor kan vara irrationella och komplexa till sin natur. Men jag kan inte minnas att en bil som jag från början har ansett som ful med tiden blivit snygg. Jag har snarare blivit likgiltig för en bil som jag från början ansåg som ful och likaså blivit likgiltig för en bil som jag från början tyckte var snygg. Men jag har inte gått från minus till plus, bara minus till noll och plus till noll eller tvärtom, noll till minus och noll till plus. I bästa fall kanske S90 går från minus till noll men aldrig till plus. |
|
| Senaste 1-serien tyckte jag var ful bakifrån när den kom. Vid faceliften ändrades både bakdelen och fronten. Först tyckte jag det var snyggt men nu när det gått ett tag är jag inte lika säker längre. Bakdelen känns ganska mellanmjölk nu och fronten gör att den liknar alla andra BMW:s. På ett sätt saknar jag Chris Bangle som vågade ta ut svängarna och vara nyskapande. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.