|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Nya Volvo S90 har presenterats. Länk Vad tycker ni? Jag tycker att designen är en katastrof gällande bakpartiet. Det är på tok för överdesignat. I övrigt ser den ok ut men bakpartiet kommer jag nog aldrig lära mig att tycka om dessvärre. | |
|
Baken är fruktansvärd, vilket alla verkar tycka av de kommentarer jag läst sen den släpptes igår. Man kan ju tycka att det borde ha kommit fram under designprocessen. Förhoppningsvis så växer bilen när man ser den live, nu är den för anonym. Kan dock tänka mig att den fungerar i Kina. Inte jätteförtjust i nya XC90 men den ser iaf bättre ut. |
|
| Fronten är snygg men baken är bara big no no, usch. | |
| Bilen är en fullträff, är helt säker på att baken kommer att funka med när man ser den som en del i helheten live. | |
|
Håller med i stort; snygg, lyxig och stilig bil... med en förskräcklig bak! Men kul att man hittat en duktig designer i Thomas Ingenlath. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Inte så snygg interiör. Sen förstår jag inte dessa löjliga "avgasrör". Varför måste man? Inuti sitter nämlligen ett litet sugrör, vilket blir uppenbart när man åker sakta bakom en Volvo i morgonrusningen. I övrigt tycker jag Volvo har blivit snyggare med åren, har själv en pre-Ford. Botten var nog nådd med V50, sen har det stadigt gått uppått. |
|
| Men man har ju genom sina brutala utblås lyckats fånga själva essensen av bling och yta. Det får man väl ändå ge dom. | |
|
Problemet med baken för S90 är att designern försökt efterlikna Audis bak så mycket som möjligt, utan att det blir tydligt. Lite annan form på baklyktorna samt utseende. Skulle kanske vara något om de skippade bakljuset på bagageluckan. |
|
|
Denna ser dock rätt vass ut Länk |
|
Verdi |
Vi lär ju inte se så många S90 i Sverige. Kanske baken blir bättre på V90 som säkert blir betydligt vanligare? Annars tycker jag det är roligt att Volvo är lite på gång igen. Alla farhågor om att fabriker och utveckling skulle flytta till Kina har kommit på skam än så länge. Tvärtom så anställer väl Volvo mycket folk i Sverige nu? Det beror väl på att arbetskraft inte är så billig i Kina längre också. Jag kan se mig själv köpa en V90 om 3 år när leasingen går ut på XC70:n. Men då ska den vara rätt mycket billigare än motsvarande 5-serie. :) |
| tycker att den var väldigt lyckad. lovar gott för kommade 60-bilar.. ska bli spännande att se prissättningen | |
|
Om dom bara hade låtit bli ljusen på bakluckan så hade den sett betydligt bättre ut. Edit: Nej det hade inte hjälpt. Det är för mycket gamla Ford Focus över linjerna. |
|
|
Gillar inte grillen samt det faktum att fronten på XC90 och denna är kopior av varandra. Den kantiga höga instrumentbrädan gillas inte heller. Nej, det här är inte Volvon som får mig att överge BMW direkt... |
|
|
En f10 står sig rätt bra fortfarande. Länk S90 bakdel kommer behöva ganska mycket tillvänjning. Känns som något obskyrt amerikansk, en av de där modellerna vi aldrig ser röken av i Sverige. V90 kommer däremot bli grym tror jag. |
|
|
F10 ser väldigt tam och försiktigt formgiven ut i jämförelse... ------- //Lövet |
|
|
Clubsport: Det är en nackdel att fronten är en kopia av XC90 säger du. På vilket sätt skiljer sig det åt nyare modeller av BMW? Det är ju svårt att se skillnad på de olika modellerna även hos BMW. Bakdelen på denna S90 förstör hela bilen. Ser bara baktung ut. Bakljusen är bara too much och placeringen av nummerplåten på stötfångaren känns helt fel. Det blir för mycket plåt. Jag får precis samma känsla av bakdelen som jag får av denna: Länk I övrigt tycker jag den ser riktigt bra ut. |
|
Verdi |
Ja, eller Skoda Superb Länk |
| Hehe, exakt samma tanke som Amli..."fulsnygg" i sin renaste form? ;-) | |
|
Länk Volvo is that you??!! |
|
|
Den ser mycket bätter ut I vekligheten. Kollade på den för några månader sen och tyckte att den så riktigt bra ut då. ( svart bil) Och när man läste kommentarerna här så var jag tvngen att gå bort och kolla på den igen. Den ser helt okey ut. |
|
|
Håller helt med andreas_l : Det är nog första gången också jag ( "född i en Volvo") tycker att den slår Bimmer'n i new style! Volvo har medvetet försökt komma ikapp vad gäller design och attraktion i snart 30 år!!! Lyckats lite, här och var, men ofta fallit platt totalt sett i "style"! Men jag, och många andra, har uppskattat andra egenskaper, t.ex. trygghet och ekonomi, inte försumbara faktorer för de flesta, när månadsräkningarna för bilinnehav ska betalas! Nu tycker jag, trots grundinställningen att Volvo kanske är lite "tråkig", att dom faktiskt lyckats i designen, också?? Också? För man förutsätter att de grundläggande fördelarna fortfarande är "på plats", har ingen koll på det för den nya modellen. Marknaden, köparna, kommer, som vanligt, att avgöra slaget. Det skulle glädja mig om Volvo tog ett litet steg till in i finrummet av biltillverkare. "Partisk"?? Javisst, väldigt så ( svensk!), men uppskattar också andra bra saker som gjorts av "ickesvenskar", typ min M3 cab -03 :) :) em3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.