|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
På den här länken verkar det som att man hör skillnad mellan "vanosknack" och vanligt motorsurr: dom hade bytt ventilpaket, och fick skillnader i ljud, och bytte vanos därefter, kanske inte hjälper dig, men nog lät det ganska lika som din ljudupptagning ( men det är svårt med ljudupptagningar...) Lycka till!! em3 |
|
| Min motor har inte det där knackande eller gnäggande ljudet vid tomgång. Däremot låter den lite hård vid kallstart. Var motorn kall då du spelade in klippet? | |
| Försökte jämföra ditt motorljud med mitt och kollade lite youtubevideon. Jag, som är långt ifrån någon expert? Skulle inte på basen av motorljudet säga att det är nåt fel på din bil. Testade du att radera felkoderna och kolla om de kommer tillbaka? | |
|
Spelade in min vid kallstart. sen är det inspelat med mobil vilket kanske inte ger det absolut bästa ljudet... Vad den lät konstigt i det du länka em3. Så låter inte min alls. Inte hunnit göra det än. |
|
|
Jag ville inte förvilla, bara hjälpa till med att det kanske finns nåt att jämföra med, sorry om det inte bidrar...det pratades ju om både ventilpaket och vanos byten, detta var ett exempel jag hittade. Själv är jag på i dessa resonemang, vill veta om/när och vad man ska lyssna på, för att inte bli överraskad om det kanske är för sent. em3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.