|
|
|
|---|---|
|
Har i många år tvättat bilen på det som var Norsk Hydro och sedan Frendo på Råbyvägen i Uppsala, och tycker det har funkat bra. Dock hörde jag idag när jag tvättade att hallen stänger vid nyår, byggnaden skall rivas :( Så då är frågan - var skall man tvätta istället? Var brukar ni tvätta era bilar, och tycker ni det funkar bra där? | |
| Det måste väl finnas GDS på någon OK? Ligger det inte en OKQ8 borta vid fyra-mackarna? | |
|
Ok/Q8 vid "fyra-mackarna" har bara 2 tvättplatser... men OK/Q8 på Svartbäcksgatan har 7-8 platser i en hall. Man kan dock inte hissa upp för underspolning längre... /Jonas |
|
| Synd då försvinner ju hela meningen med att tvätta. | |
|
Underspolning går ju att lösa hjälpligt om man har med sig en enkel garagedomkraft och hissar upp bilen på tvättplattan. /Masten |
|
|
får väl ändock anses bra mkt krångligare än de gamla pelarlyftarna på OK... /Jonas |
|
Verdi |
Jag har tvättat på OK på Kungsgatan (mitt emot Möller) och där tror jag det finns kvar en lyft av nåt slag. Har aldrig använt den men... Annars finns det 6 tvättplatser där och det enda som är lite dåligt är att man numera måste ha med sig en egen hink. |
|
Tack för tipsen! Ytterligare ett par frågor: Finns det hinkar på de andra stationerna förutom Kungsgatan? Finns det högtryck på alla stationer? Varmvatten? Är det jättemörkt, eller ser man hyggligt bra i "båsen"? |
|
Verdi |
På OK Kungsgatan finns högtryck, varmvatten och dammsugare. Lyset är tillräckligt bra. |
|
finns 2 pelarlyftar kvar på Svartbäcksgatan också, men man får inte tvätta på dom platserna, bara meka... /Jonas |
|
|
Har tvättat några gånger i OKs hallar, både på Kungsgatan och i Svartbäcken. Kungsgatan har nu återöppnat efter renoveringen vilket gjort gott för hallen. Men jag gillar inte riktigt vare sig slanginfästningen i taket eller de långa hårda munstyckena... Hur gör ni för att spola ur hjulhusen ordentligt, och då särskilt "bakom" hjulet resp på insidan av hjulhusen ut mot ytterskärmen? Jag tycker det är väldigt svårt att komma åt med deras munstycken. Jag gillade munstyckena på Frendo Råbyvägen mycket bättre. Hur gör ni för att slangen från taket inte skall vara i vägen hela tiden= Och hur gör ni för att den inte skall ligga an mot bilen när man går runt den? |
|
|
Ordentlig rengöring i hjulhuset som du avser gör jag bara 2 gånger om året, när jag byter mellan sommar och vinterdäck... omöjligt att komma åt med hjulet på plats. Slangen får man passa helt enkelt... jag brukar ha den runt ryggen. /Jonas |
|
| Det finns tyvärr ingenting att låna längre, förr fans ju både verktyg o hinkar men de stals väl!? Kom in med en MC och ville låna hink..hur fan tvättar man då..efter mycket tjat fick jag låna en skurhink!! :-) Varmvatten finns bara i en kran, inte i högtrycket! Då det är förbjudet att tvätta hemma tycker man att de borde ordna så det finns hinkar att låna. Mvh | |
|
Det är inte förbjudet att tvätta hemma, inte i Uppsala kommun iaf. /Jonas |
|
|
vart kan jag se om det är förbjudet i Botkyrka? brukar själv tvätta bilen rätt ofta utanför hemmet. /Erik |
|
| Vem bryr sig om det är förbjudet, bara tvätta och skita i andra. | |
| bästa svaret hittills😂 | |
|
Lyfter denna tråd igen. Finns det några andra GDS tvätthallar i Uppsala, eller är det bara OK--hallarna som gäller? Har nu tvättat i snart två år på OK, både på Kungsgatan och i Svartbäcken, och jag är inte särskilt förtjust i dessa hallar. Svartbäcken är något bättre än Kungsgatan men det säger inte särskilt mycket. Det är trångt och jag gillar inte högtryckssprutan eller hur den är inkopplad i taket. |
|
|
Uppar denna också. Har tvättat på OK i Svartbäcken men aldrig igen. Måste väl finnas någon vettig privat tvätthall man får hyra in sig i? |
|
| När det är plusgrader funkar utomhushallen ( typ 5 st carportplatser ) vid OKQ8 ut Almungevägen rätt bra, blir bra mycket bättre än automattvätt även om man som jag Ej använder borsten som oftast är full med skit. Allt finns på plats så man behöver ej ( får ej ) ta med sig eget. Mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.