|
|
|
|---|---|
| Det har mumlats en del om att 440i skall komma i Mars på diverse forum, finns det något officiellt om det? Om någon vet något, är det enbart en ny motor, eller andra förändringar också? | |
| Aug 2016 | |
|
Flera tyska motortidingar säger våren 2016, de brukar ha rätt eftersom de har väldigt bra kontakter med tillverkarna. Jag tror nog mer på mars/april än i höst. Länk |
|
| BMW.de har haft med bla 440i i prislistan ett tag nu, går säkert att beställa även här nu. Mycket trevlig bil men blir den lika hårt satt som 340i har nog Jaguar XE det bättre chassiet. dock inte drivlina ännu (rak 6a kommer nog) och tyvärr inte inredning. | |
|
Bra observerat 332! Dock en stor besvikelse för min del när man kollar på BMW.de, 440GC går enbart att beställa med automat medan 440Coupe finns med manuellt. Jag som har varit lite sugen på en 440iGC men då går den bort. |
|
|
Enligt den tyska pressreleasen så är 8HP standard på 440i F33 och F36, att någon annan marknad skulle få MT är nog inte troligt. "Dieses Triebwerk wird im neuen BMW 440i Coupé serienmäßig mit einem 6- Gang Handschaltgetriebe und optional mit einem 8-Gang Steptronic Getriebe kombiniert, das bei den Modellen BMW 440i Cabrio und BMW 440i Gran Coupé zur Serienaus- stattung gehört." |
|
| Tråkig utveckling att den manuella växellådan försvinner som möjligt val på roliga bilar. | |
| 332, om du oroar dig för alltför hård chassisättning kan jag rekommendera att kryssa för det adaptiva chassit. Det ger min 335i F30 väldigt bra fjädringskomfort. | |
| 335i och 340i har inte samma chassiesättning, men det adaptiva säkert en bra idé. Oron är inte min utan AMS. Ska prova en 440i vid tillfälle. Tycker utvecklingen på senare år mest handlat om jakt på kilo (förbrukning) och kronor. | |
| Är väl inte en unik chassisättning för 340i. Snarare så kan chassit ha modifierats till F30 LCI och den enda LCI jag kört hade inga stora förändringar mot den F30 pre-LCI jag kört innan. | |
| Finns att bygga på bmw.se nu. | |
| Hej! Min bil byggs nu vecka 11 :) Alla bilar ligger i produktion från Mars :) | |
| Nån som fått sin 440 xDrive levererad? Kommer jag bara överens med handlaren tänkte jag lägga beställning i veckan. Hoppas att power kit och sound kit kommer i tid bara så man får på det direkt vid leverans! | |
| Hej angående "hårt satt 340i" har jag precis bytt från M135ix till 340ix. Båda har adaptivt chassi och min 340ix är otroligt mjuk i comfort-läget. Jag är förbluffad vilken stor skillnad det är på bilarna och vilken rullkomfort (och riktningsstabilitet) det är på nya bilen. Jag skulle säga att sport-läget i 340ix kanske t.o.m. är mjukare än comfort i min gamla M135ix -14. | |
|
Däcken kan också vara en bidragande orsak. Skillnad i fälgstorlek, profil, slitage och inte minst typ påverkar också. Att sportläget på 440i är mjukare än komfort på M135ix låter ju inte helt bra, är det en riktig "boulevardräser" som 440i blivit? |
|
| Kan inte dimensionerna i huvudet men M135ix har standardhjulen och 340ix har de hjulen som är standard på M-Sport dvs båda 18" och RFT. Obs det är F31 340ix jag har inte 440i. | |
| sg: har du satt mpower och sound kit? | |
| daggen_: nej | |
| Riktigt trevligt kit bmw tagit fram. Hade varit en NO brainer för mig att få 360 hk och vassare ljud. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.