AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.413

HJÄLP OCH RÅD 735 ia 90

Hej, jag skulle behöva lite hjälp med vad jag bör titta efter på en 735 som jag fått ett vettigt pris på. Ägaren har ingen anledning att ljuga (känner honom). Den har stått sedan 07 o ställdes pga att den inte ville varva mer en 3000. Han har bytt "allt" förutom avgassystemet. Sist han felsökte den såg han att det rök från sista dämpare (från en av skarvarna) han tror att den kan ha täppt sig o där av felet. Kan detta stämma o vad mer behöver jag kolla i övrigt imed att den stått så länge? Är det några "dyra" sjukdomar jag bör veta om modellen?

Tack på för hand
Hej,

Ett skott från höften: en eller båda katalysatorerna. Om du med "felsökt" menar att kompisen även kört diagnos.

/Lennart

PS Jag hoppas att du skruvar själv? Annars tror jag att vilken gammal sjua som helst blir dyrare än man hoppats från början. Rost i trösklar och i skärmkanter är bland det tråkigaste jag vet, liksom rost i tankinfästningarna. I övrigt kan du räkna med att *allt* förr eller senare börjar bråka. Men tycker du att är kul att fixa, är det väl bara att köra... DS
Tackar, vi ska testa jacka innan katten och se om den vill gå riktigt. Jag skruvar själv och tycker det är intressant. Om det nu inte är avgassystemet, vad kan det vara då??
Xf
171
Xfreak
E36 325iC -92
E3 2500 -75
E38 740iA -95
De kan vara vara kamaxel-sensor som spökar. Fram med multimetern! 1100+ ohm borde den ligga på.
Hej igen,

Du har väl inte missat den här?

Länk

/Lennart
Hej,

Ser i en annan tråd att du börjar tänka på trimning. Har du löst det problem som du frågade om här?

/Lennart
Nä jag har inte hunnit kolla på det :-) ska eventuellt kolla på det på fredag. och tänkte bara kolla om vad för planer för den jag ska rikta mig i på :-)

BMW stavas som det låter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.