|
|
|
|---|---|
|
Har en F31 -015 med Bose stereo. Varje gång det kommer ett trafikmeddelande på radion håller jag på att kör ai diket för volymen är så hög. Volymen går att ställa ner under själva meddelandet, men det verkar inte radion "komma ihåg". Hittar ingenstans i några menyer att man kan ställa volymen för "traffic announcement". Någon som har någon lösning på detta? | |
| Lyssnar på du AUX-in med hög volym, så det är den källen den byter från? | |
|
Nej, det är samma problem även om jag lyssnar på radio. Lyssnar jag med låg volym på radion håller jag på att hoppa ur stolen när trafikmeddelandet drar igång. På E91an vi hade tidigare med Professional-stereo har jag för mig att man kunde ställa in nivån på TP i ljudinställningarna, men så icke på denna bilen. Inte vad jag har hittat iallafall. |
|
| Jag har den alltid avstängd så jag har inte problemet, men har du testat om det är samma ljudinställningar som för PDC? Har du nav? Kan ju även vara samma inställning som anvisningarna där | |
| Bra tips! Får kolla det där med PDC. Har ingen nav. | |
| Nästa gång meddelandet kommer så sänk volymen, man kan justera volymen för meddelanden osv medan de spelas. | |
|
Ja, man kan justera medans TP är aktivt, men det verkar inte sparas. Nästa gång ett meddelande kommer så är det lika högt igen. |
|
| Bose? | |
|
Vitoco: Han har Bose :) Jag har läst om en del tyskar som klagar på detta fenomen också på tyska forums. Man sänker volymen under själva meddelandet (precis som min F11'a), men ljudstyrkan återställs när man startar bilen nästa gång. Forskar lite vidare. |
|
| Finns det som tillval nu eller är det eftermonterat? | |
|
Vitoco: Finns det som tillval nu eller är det eftermonterat? Förstår inte riktigt din fråga, men ingenting på min bil är eftermonterat förutom elektrisk motor- och kupévärmare. |
|
| Bose i en F30 har jag inte hört om. Standard, HiFi eller Harman Kardon tror jag är vad som finns att välja på.. | |
Verdi |
Nej Bose finns inte som tillval nu på LCI heller, kollade precis i konfiguratorn. Det är fortfarande Harman Kardon som är toppalternativet. |
|
Åh, ursäkta! Det är för mycket Alfa Romeo parallellt i huvudet! :-) Harman Kardon ska det naturligtvis vara! |
|
| Lyfter tråden. Någon som löst problemet ännu. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.