|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag funderar på att köpa en E90 325i -06 med snart 16000 mil på mätaren. Enligt nuvarande ägare sitter det ett chip från Celtic Tuning i. Jag tror att det är detta: Länk Är det nån här som känner till det? Bör man oroa sig för det eller är det okej? Tack på förhand! | |
|
Hej! Jag tycker att +28 hk på en 325:a bensinare och icke-turbo med ett chip låter för bra för att vara sant.. har du googlat något om detta? |
|
|
Hej Salonika, Ja, det är precis vad jag tycker också! Det stör mig inte direkt om ökningen är mindre än vad de påstår, men jag skulle gärna vilja veta att det inte är skadligt för prestanda eller tillförlitlighet i alla fall. Det enda jag hittar på Google är från folk som provat deras produkter på dieslarna, och det är ju helt andra djur… |
|
|
hej CH64! Tyvärr så känner jag inte till Celtic Tuning.. Jag tänkte mest på prestandaökning som de utlovar. |
|
|
Kolla denna länk och video. Tar 15 min, men sen fattar man. Kort sagt så säger Steve Dinan, förmodligen en av de top 3 i världen på BMW tuning, att chippa en insugsbil utan några hårdvaru grejer (avgas, insug, kam, osv) är pengar i sjön OCH att det finns amatörer som hävdar ökningar som inte är sanna |
|
| Opps. Länk | |
|
Hej allihop, Tack för alla svar! Jag håller med fullständigt, mjukvaruoptimering på en sugmotor är tämligen meningslöst om man inte gjort något annat med den. Jag kör S2000 på sommaren så jag vet vad som krävs för att få effekt ur en sugmotor ;). Jag har hittat en fin E90 325i med mjukvara/map från Celtic tuning. Jag vill helst ha en bil utan sånt, men den här verkar fin så jag är sugen ändå… Jag är alltså mest ute efter att ta reda på om mjukvaran förstör körbarhet eller tillförlitlighet på nåt sätt. Om det inte ger någon extra effekt spelar mindre roll. Är det någon som har erfarenhet av Celtic Tuning? |
|
|
Hej! Ett tips: Hör av dig till GDM i Helsingborg - han sägs vara mycket duktig på området, och samarbetar med Celtic tuning. 073-6760197 Länk Lycka till... |
|
| Tack för tipset, Mr. Silver! Det får mig att känna mig lite lugnare faktiskt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.