AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.612

Uppdatera mjukvara själv

El
3
Elarsson
F31 330d xDrive M-Sport -14
Sitter precis och tittar om det finns någon ny mjukvara till min bil och upptäcker då att det inte är samma version på den svenska siten som på den engelska och tyska. Den svenska visar UPD05062 medans engelsk/tysk visar UPD05073. Frågan är om det är ok att använda den nya uppdateringen eller ställer det till det på något sätt? Det här är uppdatering som rör multimedia och telefon så det ska ju inte påverka språken kan tyckas, min bil har svenska.

Någon som vet?
ha
734
haack
X3 30d -18

Kanske skiljer beroende på utrustning, men jag kollade min just och på.svenska sidan fanns 5073 tillgänglig.
Har tyvärr inte bilen med mej, men när jag kommer hem ska jag uppgradera!

Det är väl bara att testa att uppgradera din bil, den säger ju ifrån om det är fel, och blir du inte nöjd kan du alltid backa uppdateringen.

Mvh

ha
734
haack
X3 30d -18

Kanske skiljer beroende på utrustning, men jag kollade min just och på.svenska sidan fanns 5073 tillgänglig.
Har tyvärr inte bilen med mej, men när jag kommer hem ska jag uppgradera!

Det är väl bara att testa att uppgradera din bil, den säger ju ifrån om det är fel, och blir du inte nöjd kan du alltid backa uppdateringen.

Mvh

Vad tillför uppgraderingen?
Fa
25
Fadder
320D GT
Vet inte om det finns någon skillnad mellan den Engelska och den Svenska versionen, men jag kommer uppdatera till version 5062 eftersom jag inte vill chansa. Dessutom så kan jag inte så mycket om dessa fordon, men man lär sig mycket på det här forumet då det finns många erfarna rävar. :D

Uppläget på sidan behöver dock verkligen moderniseras, man använder enbart vänster sida.... 60% utav hemsidan är oanvänd. WHY? :(

@delorian. Det här uppdateringen kanske är baserad på vad man har för tillval? Detta är iallafall det som finns när jag knappar in mitt chassinummer.

ALLTID UP TO DATE.
Programuppdatering.

Systemen för smartphones, musikspelare och surfplattor utvecklas hela tiden. Därför finns programuppdateringar som ser till att dina applikationer och din BMW alltid håller jämn takt med utvecklingen och de senaste framstegen på tekniksidan. På så vis kan du använda dina mobila enheter i din bil när du vill. Nya funktioner kan också integreras via uppdateringen.

Programuppdatering med BMW ConnectedDrive.

Den uppdaterade programvaran syftar främst till att stödja nya mobilenheter med Connectivity-produkter från BMW:

- Handsfreeutrustning med USB-/Audiogränssnitt (extrautrustning, utrustningskod 6NH)
- Förberedelse för Bluetooth-telefon med USB-/Audiogränssnitt (extrautrustning, utrustningskod 6NK))
- Förberedelse för Bluetooth-telefon med USB-/Audiogränssnitt inklusive BMW Assist (extrautrustning, utrustningskod 6NL)
- ConnectedDrive Services (extrautrustning, utrustningskod 6AK)
- Intelligent nödsamtal (extrautrustning, utrustningskod 6AC)
- Bluetooth professional extrautrustning, utrustningskod 6NS)
- Apps (valfri utrustning, code 6NR)
El
3
Elarsson
F31 330d xDrive M-Sport -14
Stämmer som Fadder skriver. Jag har haft en del problem med min galaxy S6 och förhoppningsvis så kanske 5073 gör att det fungerar bättre.

Det borde vara en universal uppdatering för jag får upp 5073 på mitt chassinummer både på den tyska och den engelska sidan
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Var nånstans ser man detta? :-)

versioner alltså
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.