|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har en liten undran om vad som kan vara fel med airbaglampan. När man slår på tändning så lyser alla lampor normalt även airbagen men när man drar igång bilen så släcks alla lampor men airbaglampan fortsätter att lysa men bara väldigt svagt. Den liksom bara glöder lite lätt. Min tanke var att den får in ljus från nån annan lampa men det är bara ljust den som lyser svagt. Nån som varit med om det tidigare? Mvh Fredrik | |
| Har "exakt" samma på min 92a. Trodde absolut inte att den va påverkad i början men i mörker syns de tydligt. Ja har inte pillat på felet på jättelänge men vet efter att ja kopplat upp mig mot Dis GT1 att höger krocksensor-kabel eller krocksensor är ur funktion. Airbag-fel kan vara lite diverse. Brukar inte vara så många möjligheter på tidiga e36. | |
| Ok. Då indikerar den alltså nåt fel iaf. Men varför lyser den svagt och inte starkt som den borde vara. Hur kollar man var felet ligger? Det går väl inte med obdII? Elgrejer kan jag bli galen på | |
| Indikerar garanterat på nånting. Jag skulle kunna undvika att säga hur ja koppla upp mig för de tog lång tid innan ja fatta vad som va vad. Com-port eller inte Com-port, usb till com-adapter osv osv. Tonvis av information om OBD och ADS är missvisande på nätet. Tvungen att maila en kunnig forumsnubbe för att få RÄTT svar. Årsmodell 91-92 kan inte kopplas mot BMW INPA ex pga en drivrutin som saknas för att känna igen bilen, 93 däremot den funkar. I mitt fall har ja äldre laptop med com-port, win xp + WM-ware som kör bmws originalprogram. Lagt ner några timmar på att få allt att lira. Alla kabelannonser för som ska täcka e36-serien är bara ren j**la smörja! Svagt och syarkt ljus, Jadu! Ingen anning. | |
|
Xfreak, intressant. Det är alltså skillnad på 91-92 och senare e36. Jag har kopplat upp många e36 och får då kontakt med ABS, SRS, DME med både Inpa och Bmw-scanner. Troligtvis då efter 92. Troligtvis behövs då ett ADS interface för tidigare bilar. Samt den gamla Inpan 3.01. Krångliga grejer tyvärr. Det äldsta jag kopplat upp mig mot med framgång var en e31 -91. Med ADS interface och Inpa 5.0. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Detta gäller en 95a. Finns det bra instrument till dessa? Det finns ju en rund kontakt i motorrummet som man kollar felkoder. Går den även till ABS och SRS? | |
|
Japp på en 95:a går det både med både Inpa och Bmw-scanner via runda uttaget. Du kommer åt SRS,ABS,DME kanske någon mer modul. Har man airbagproblem rekommenderas Bmw-scanner där man faktiskt kan koda av delar av airbagsystemet på ett mycket enkelt sätt. Du hittar Inpa och BMW scanner här (jäv):Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jag hittade rdenna. Länk nån som vet om det funkar med en sån? Jag har nämligen en läsare för OBD2 så om det funkar hade det varit smidigt :). |
|
|
Jag hittade rdenna. Länk nån som vet om det funkar med en sån? Jag har nämligen en läsare för OBD2 så om det funkar hade det varit smidigt :). |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Fråga mig inte varför det postades så många. Det blev nåt vajsing | |
|
Går väl att ta bort inlägg om man gör det inom 45 minuter har jag för mig. Den adaptern blir jättebra men vad har du för OBD2 verktyg? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Jag har en sån där blå bluetooth som man har till telefonen? Funkar det att läsa ABS och SRS med den? Jag försökte söka lite men fick ingen fullständig info. Vissa säger att det ska funka men vissa säger att det funkar inte alls. | |
|
Inte en chans att det funkar med den till en e36:a. Möjligen att du får kontakt med motorn men aldrig SRS eller andra moduler. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Misstänkte nästan det. Det får nog bli en Bmw scanner helt enkelt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.