|
|
|
|---|---|
|
Hellu, Var och besiktigade pärlan innan avställning och fick en "bra att veta" på en läckande stötdämpare fram. Besiktningsmannen trodde att det torkat ihop för att jag kör för lite med bilen. Ska jag byta antar jag att man bör byta båda fram då det bara är en tidsfråga innan den andra börja läcka, och man byter väl inte bara själva stötdämparen? Ska man satsa på coilover-kit? Har m-chassie men tycker det är lite väl mycket luft i hjulhusen med mina 18" och hade gärna haft snäppet sportigare väghållning utan att för den delen kryssa över minsta fartbula. Någon som har några tips för rimliga stålar? | |
| Ksport/d2/yellowspeed är prisvettiga alternativ. Är la en kampanj ute nu med så blir ju ännu billigare men då får du dom inte förens i vår. De 3 nämda är av samma tillverkare men olika färger. Jag kör ksport o är mkt nöjd! | |
|
Billigast är nog att köpa vanliga stötdämpare som reservdel och köpa till sänkfjädrar för att få rätt höjd. /DJ |
|
|
Dessa drömmer jag om... Länk |
|
|
Jag kör Öhlins Road and track på min bil, en jättebra produkt för mig som både kör bana och använder bilen året runt på gata. Hade inte tyckt att det var värt pengarna om jag bara körde gata dock. Vill man ha sänkning är dessutom inte Öhlins rätt produkt, den ger ungefär samma sänkning som original M-sportchassie dvs ungefär ingen sänkning alls för mig. /DJ |
|
|
Har gjort denna resan med besiktningen (de hade helt rätt), bägge dämparna var helt torra utan hydraulolja, bilen gungade lifsfarligt i höga farter på motorvägen, men förstod det inte. Efter byte på Mekonomem, ca 6000 (10000 BMW verkstad förslag)av bägge framdämparna blev det en helt ny bil. Kommer nu och behålla 740:n. Bästa biltilverkaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.