|
|
|
|---|---|
| Har m5:a med supersprint slutdämpare, men tycker inte v10:an helt kommer till sin rätta. Vad mer kunde man göra för att tuffa till ljudet lite? Överväger x-pipe från supersprint eller schmiedmann, men undrar om det är värt pengarna och besväret. Kräver installationen att man sågar och svetsar i orginalsystemet? | |
|
Kapa taket;) EB |
|
|
Jag vet att många tycker att cabbar på sådana muskelbilar är en kass kompromiss, men jag kan lova att Pula har rätt, cabbar man ner så hörs det SOM FAN jämfört med en coupé, jag har haft e36m3 och e46m3 cabrio Jag hade gärna haft en m6 cabrio som du pula, men tyvärr har jag inte råd då dom fina kostar en bra bit över 400" och är svåra att hitta, dom man hittar för 360ish tusen verkar vara dom som skeppats över hav&land och är tveksamma på ett eller annat sätt. Dock är coupéerna snyggare än cab när taket är upp (enligt mig) , men vem fan har taket uppe på en cab :) Tutarrn: är den verkligen diskret på det viset att du önskar efter mer ljud? Min föredetta e46m3 som är av betydligt lägre kaliber än din bil förde ett jävla väsen med eftermarknadssystem, endast sista biten! "Man hör dig på andra sidan stan" va en av fraserna jag fick höra.. **BMW - alltid retar det någon ;) ** |
|
| Den har ju en Xpipe orginal i 3 tum redan, - prova kör raka rör ? (inga slutdämpare) :-) | |
|
Kanske kan vara nått? Vet inte vad det kostar men det verkar vara en bra kompromiss och man slipper åka omkring med vrålande bil hela tiden;) EB |
|
| Visst, den har xpipe, men jag tänkte mig en section 3 (tror jag) med xpipe och utan dämpare. Fast kanske blir det för mycket av det goda? Och visst, ett ferritasystem med cut outs vore ju rätt kul, men det kostar en del va? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.