|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 13.403 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Tummen upp för återkoppling! Det är dock extremt ovanligt att bromsskivorna blir skeva. Hur stort runout mätte du upp på dina? |
|
Oj det vet jag inte, tänkte inte på att mäta upp skivorna. Men jag tyckte inte att dom såg nedslitna ut, kanske var skivorna av mindre bra kvalitet. Blev Zimmerman för min del, fungerar bra än så länge! |
|
Men hur vet du då att de var skeva!?! :-) |
|
Jo det var de sista delarna jag bytte ut innan vibrationerna upphörde! Så jag antar att det va skivorna som var boven i dramat med kompanjoner =) Fast det är ju klart, dom kanske inte var skeva men defekta måste de varit. |
|
Ja, det är extremt ovanligt att bromsskivorna blir skeva - händer i princip aldrig. Då är det mycket vanligare att materialöverföringen mellan bromsbelägg och skiva har blivit ojämn, att det blivit obalans i bromsskivorna (finns olika anledningar), bromsskivan/bromsoket inte sitter korrekt monterat och så vidare. Det var därför jag frågade :-) Kort och gott : Folk säger alltid att deras bromsskivor blivit skeva - men det är felaktigt! Felet är alltid något annat. Skönt iallafall att du åtgärdat problemet! Jag skulle tro att casterstaget var den största orsaken (och kanske även påverkade negativt på bromsskivorna som behövde bytas). |
|
Jaha okej! Stort tack för all hjälp och info jag fått från dig! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.