|
Sida 8 av 16
|
|
|---|---|
|
jokamp: Applåderar ditt tålamod, och förmåga att mitt i allt elände ändå hålla dig saklig - med viss komisk touch utan att gå över gränsen. Bara det du återger om internkommunikation och de besked som getts och lovats angående återkoppling är ju en helt otrolig historia i sig. Kämpa. |
|
|
Bra kämpat! Du har dragit ett tungt lass för oss andra. Vore intressant att få reda på antal mil på bilen? Har själv en 520D -08a som bara har gått 11k som har rasslande kedja... =/ |
|
|
Idag blev jag kopplad från växeln till kundservice när jag bad att bli kopplad till Andrea på kundrelationer. Ok, då blir det väl till att förklara mitt ärende, få förklarat att det enda sättet att kontakta kundrelationer är att skicka mail osv... Men! Tjejen som svarade idag på kundservice kunde jättegärna koppla mig till Andrea på kundrelationer, hon skulle bara kolla om Andrea var ledig först. Tyvärr var ju Andrea på lunch men om jag lämnade mitt nummer så skulle Andrea kontakta mig så fort hon var tillbaka. Självklart lämnade jag mitt nummer :-) Hoppas nästan jag får möjlighet att ringa vid 16-tiden idag och fråga om Andrea ska jobba länge idag eftersom hon fortfarande inte har kommit tillbaka från lunchen :-) |
|
|
Andrea ringde aldrig tillbaka, istället ringde Erika från kundservice tillbaka och sa att Andrea inte kommer ringa mig. De behandlar ärendet och återkommer när det är klart. Hon konfirmerade också att de tinte går att komma i kontakt med kundrelationer på annat sätt än via mail. Bad henne skriva detta i ett mail och skicka till mig, vilket hon också gjorde. Hej Jonathan, Som jag nämnde i samtalet handlägger kundrelationer ditt ärende och du kommer få återkoppling när det är klart. Har du frågor etc vänligen maila in dessa. Trevlig helg! Vänliga hälsningar Erika -------------------------------------------------------------------------------- BMW Group Kundservice Nu tar jag helg och ser fram emot vad nästa vecka har att ge. |
|
|
Undrar i mitt stilla sinne hur BMW:s kundservice fungerar för de kunder som inte har tillgång till mejl. Vänligen Näckrosen. I rather go ponding |
|
| BMW Sverige vill säkerligen inte ha någon som helst kontakt med (slut)kunder, det är ju mycket enklare att hänvisa allt till försäljarna. | |
| Nu gäller ju beslutet BMW Sverige så det är dom som måste agera. Jag tror säkert att dom kommer att rätta sig efter ARN:s beslut men deras byråkrati verkar inte vara av denna världen. | |
|
Billigast för BMW blir väl 50k och köpt tystnad från jokamp. Det blir spännande att följa. Lycka till |
|
|
Andrea och Erika på kundservice. Hur jävla oseriöst får det bli. Riktiga personer på riktig kundservice har både förnamn, efternamn, mailadress och telefonnummer. Hoppas BMW Sverige får lida för det här! /Erik |
|
| Det är ju det nya Sverige du vet, det där landet inga har efternamn för att slippa ta ansvar. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag skulle bli väldigt förvånad om BMW skulle göra något (tyvärr) för det står så mycket mer på spel än bara en persons motor. Att köra med "tyststrategin" är i jmf den strategi som kommer att missgynna dem minst. Lite badwill i några småtidningar (europamått sett), plus några arga "små"kunder (i deras ögon) kommer inte ge annat än en liten liten ring på vattnet. För att de skall hända något så måste flera gå ihop. Skulle t.ex autopower ställa sig i fronten tillsammans med BMWClub Schweden och SC skulle det kanske börja hända saker men Ni ser ju själva hur stor sannolikhet att de skulle ställa upp :) Nä! Det blir som det oftas blir - det rinner ut i sanden. Se hur mycket det "bråkas" om vår kära minister som gick före i bostadskön och fick en, i princip, gratis lägenhet i stockholm. Vad hände där? Där talar vi underlag för ett brott. Skall man få lite skjuts i det hela så skall man spela på BMWs varumärke och då gå till de intressenter som är viktiga för BMWs image. Sedan är huvudkontoret i Tyskland och tyskar är väldigt noga med korrekthet och det är också något man kan utnyttja. Liera sig med amerikanarna är också bra för de låter och när de börjar låta lite väl högt för BMW så kommer en trevare. Som tröst dock - det går att vinna. BMW har betalat min VANOS. NU var det "fallet" av en betydligt enklare natur men ändock. Tror du likväl på det här så rock on och bygg upp tålamodet. Börja ge dig utanför SE för de är bakbundna. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Såklart kan du ha rätt Kp. Men ARN's utslag är ändå ganska starka, de flesta företag vill inte hamna på " svarta listan" i det sammanhanget. Jag skulle bli förvånad om dom struntade i beslutet. Det är nog snarast logiskt att följa det. Även om det kostar. BMW Sverige behöver övertyga München om dels att göra det, samt dels bedöma kostnaden, det tror jag! Många följer resultatet, det vet helt klart BMW om!! em3 |
|
|
Som sagt. Bra kämpat och ja vi hoppas ju nu också att de verkligen går vägen. Lustigt där med Andrea och Erika. De verkar som två ytterst sammarbetsvilliga tjejer. Dom vill väl men bara att läsa mailkonversationen du lagt ut får en att dra sig för ansiktet. Andrea verkar inte ha så mycket bra att komma med. Bra kundrelation. Stå på dig! Skitbra jobbat hittils. |
|
|
Dom är "duktiga" marknadsfilter, förmodligen med mycket tydliga instruktioner i agerandet i sina jobb-beskrivningar och order......dom vet vad dom skyddar.... em3 |
|
|
Jag kan säga att det byggs hierarkier som i tyska bolag, konstigt vore väl annars! Jag har jobbat med/"mot" tyska bolag och deras hierarkier, inte riktigt lika dant som här hemma, kan man säga..... em3 |
|
|
Lite lördagsunderhållning, Erika ringde ju som jag skrev tillbaka och sa att Andrea inte kommer ringa tillbaka samt bad mig maila om jag hade några frågor. Naturligtvis hade jag lite frågor som jag mailade: From: Jonathan Sent: den 18 mars 2016 15:19 To: kundservice Subject: SV: Angående ärende: [181464] Hej! Då skulle jag vilja ha svar på följande frågor: 1. När kan jag förväntas få svar på mina frågor i detta mail? 2. På vilket sätt och vad är det ni prövar/handlägger i mitt ärende? 3. Vem är ansvarig för mitt ärende? Namn och kontaktuppgifter. 4. Vilka policies har ni, BMW Sverige AB, gällande rekommendationer från ARN? 5. Varför får man olika uppgifter beroende på vem man pratar med hos er? -I måndags, 14/3, pratade jag med kundservice som meddelade att återförsäljaren hade hand om mitt ärende och skulle återkomma. -Återförsäljaren kontaktade mig i torsdags, 17/3, och sa att det var BMW Sverige som hade hand om mitt ärende och skulle återkomma -I torsdags 17/3, fick jag ett mail från Andrea på kundrelationer -I torsdags, 17/3, kunde inte kundservice koppla mig till Andrea på kundrelationer. De kunde inte heller svara på vem som är chef på kundrelationer. -Idag fredag, 18/3, kunde kundservice koppla mig till Andrea på kundrelationer som tyvärr var på lunch. 7. Vem kan jag kontakta när jag vill ställa frågor som rör hanteringen av mitt ärende från april 2015-mars2016? Namn och kontaktuppgifter. Ser fram emot ett snabbt svar på åtminstone fråga 1. Med vänliga hälsningar Jonathan |
|
|
Och mindre än en timme senare fick jag följande svar: kundservice@bmw.se mar 18 vid 4.01 PM Tilljonathan Hej, Som vi skrev i vårt tidigare mail så handlägger kundrelationer ditt ärende och du kommer få en återkoppling när det är klart. Vänliga hälsningar Erika -------------------------------------------------------------------------------- BMW Group Kundservice Vetenskapsvägen 10 Box 775 191 27 Sollentuna Sweden Tel: 0200-22 82 00 Fax: 08-585 360 99 Mail: kundservice@bmw.se Web: Länk -------------------------------------------------------------------------------------- BMW Sverige AB/BMW Financial Services Scandinavia AB Corporate identification numbers: 556313-5002/556482-8555 VAT-numbers and F-tax certificates: SE556313500201/SE556482855501 Board location: Sollentuna |
|
|
Jag har också under veckan i kontakt med BilSweden, alltså den branschorganisation som BMW Sverige är medlemmar i, och frågade hur deras policy angående rekommendationer från ARN ser ut. Efter att förvåningen gått över hos dem över att ett av deras medlemsföretag blivit fällt så svarade de att deras medlemmar naturligtvis ska följa ARNs rekommendationer. Även tyskarna kontaktades när jag fått beslutet och fick en sammanfattning av ärendet samt en fråga om de ansåg att BMW Sverige agera korrekt både mot mig som kund och mot en myndighet. Svaret kom i fredags: Dear Mr. XXXXXXXX, Thank you for your e-mail. We are concerned to read of your dissatisfaction regarding the service provided by BMW Sweden as mentioned in your e-mail. We have therefore immediately contacted their Service Management in order to review your case and learned that your matter is in proceeding. Please expect their reply within the estimated time. Thank you for your understanding. Your sincerely, Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft Product Management Automobiles and Aftersales Oswald Ludwig |
|
|
Paniken börjar nog sprida sig så smått i "Fraggelberget"! ;) Blir intressant att se utvecklingen! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| På måndag morgon kommer Auto Motor&Sport publicera en artikel på deras webbsida. Vi Bilägare kommer med en artikel i tidningen lite senare under våren. I båda fallen har BMW valt att svara att de handlägger ärendet och inte har någon annan information. De svarar inte på frågan hur deras policy gällande ARN rekommendationer ser ut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.