|
Sida 14 av 16
|
|
|---|---|
| Någon borde göra en komedi på detta. Alla inblandade på BMW plus advokater borde skämmas. | |
|
Vad som är skrämmande är att någon som är advokat (och dessutom anlitas av BMW) har en sådan låg mental kapacitet att de inte klarar av att följa bankens instruktioner för inmatning av kontonummer (som säger att man skall lägga in extra nollor framför kontonummer om det inte är 15 siffror). Det roliga är att hon sedan har mage och försöka få det till att kontonumret hon fått varit felaktigt. Det är ju dock bra att advokaten inte bara visat att hon är inkompetent på sitt jobb utan inte ens klarar av att följa instruktioner som vilken lågstadieelev som helst skulle förstå. Får lägga namnet på minnet i "svarta listan". |
|
|
Jag förstår egentligen inte varför BMW behöver anlita en advokat för att göra en banköverföring. De har ju en ekononomiavdelning som gör den här typen av överföringar hela dagarna. ------- //Lövet |
|
| Undrar hur länge namnet på advokaten ligger ute. En enklare googling bekräftar mina fördomar. | |
| Att hon har mage att kalla dig oförskämd. Fy fan! | |
|
Får mig osökt att tänka på detta gamla skämt: Q: What do you call 100 lawyers at the bottom of the ocean? A: A good start! Bra kämpat jokamp. /Erik |
|
|
Jo Kamp, det har det varit, en understatement minst!!! Jag försökte "lugna" dig för ett tag sedan, och fick rätt ( har stor erfarenhet av internationella storföretag...). BMW var klara, men deras valda förlängda arm lyckades göra det stressigt ända fram. Jag kunde inte ana, att det var en klantig "advokattjänsteman" som fipplade med siffror......men var säker på utgången. Slutsats: ARN-beslut, följer stora/seriösa företag. Men dom kan ha bättre eller sämre länkar i sina kedjor..... Du, jokamp, har fått stå ut med ofattbart mycket, ända in på mållinjen, och hållit ihop på ett beundransvärt sätt, helt ensam! Hade BMW och advokatbyråer haft tillgång till dina förmågor och egenskaper, hade dom garanterat plussat mer på sista raden i sina verksamheter :) Det har varit kul och viktigt att stödja dig, jag tror du känner supporten från forumet! em3 |
|
| En google fick mig att inse att det var en ganska vass advokat, dock var nog inte siffror hennes grej... | |
|
Jokamp: Jag känner en av de högre cheferna på Bmw Sverige, om du vill kan jag slänga ett mail till honom gällande deras advokat och hur de behandlar kunderna. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
@starre. Behöver du ens fråga. Kör på - flerfrontskrig är alltid bättre. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
@Slippy Om det där är en ganska vass advokat vill jag inte träffa en medelmåtta, hur klarar en sådan att knyta skorna? Genom de interaktioner jag haft med jurister i allmänhet har jag fått inteycket av att avancera i den branschen inte nödvändigtvis betyder att du har något innanför pannbenet, finns många som lever helt på andras arbete för att skapa sig egna meriter. Sen finns det ju självklart riktigt vassa knivar i lådan också men denna person verkar ju inte vara en utav dem. Kan säga att det är bra att ha koll på att denna firma är totalt no go, kommer tipsa mina vänner med så de inte råkar ta in den byrån till sina företag/de företaget de arbetar på. |
|
|
Försökte redigera i inlägget med mailkonversationen (ta bort min privata mailadress och advokatens mailadress) men det funkade, så här kommer den igen. Ursäkten accepteras. Om du nu bara ger dig till tåls någon dag till så ska du snart se pengarna på ditt konto. Från: Jonathan [mailto:@yahoo.se] Skickat: den 12 april 2016 13:10 Till: Susanna <@norelidholm.com> Ämne: SV: Angående Allmänna Reklamationsnämnden och BMW Susanna Det var inte meningen att verka oförskämd och otrevlig, inte heller att komma med påhopp och obefogade dumheter. Jag förstår inte heller hur du kan tycka att så är fallet. Om allt bottnar i att jag skulle ha lämnat felaktiga kontouppgifter så har jag inte det, det saknas inte en enda siffra i varken clearingnummer eller kontonummer. I det utklipp du skickade mig och bad mig om tips stod det klart och tydligt att om clearingnumret börjar på siffran 8 så skall det totala antalet siffror vara 15. Är det totala antalet siffror mindre än 15 skall man fylla på med nollor mellan clearingnumret och kontonumret så att det totala antalet siffror blir 15. Detta är inget jag har kommit på, det är inget som min bank har instruerat utan det kom faktiskt utifrån den texten du skickade mig vilket jag tolkade som att det var instruktioner från er bank. BMW Sverige har svarat ARN att de har följt rekommendationen, det är fakta. Likaså är det fakta att jag ännu inte har mottagit den kompensation som ARN rekommenderar (även om jag har fått besked att jag kommer få kompensationen så har jag de facto inte fått den ännu). Om du fortfarande anser att jag är oförskämd, kommer med påhopp och obefogade dumheter så ber jag så mycket om ursäkt. Med vänliga hälsningar Jonathan Ossenkamp Från: Susanna <@norelidholm.com> Till: Jonathan <@yahoo.se> Skickat: tisdag, 12 april 2016 12:30 Ämne: SV: Angående Allmänna Reklamationsnämnden och BMW Jonathan, Med oförskämda och otrevliga mail kommer du ingenstans med mig! Som du vet gjordes nya försök att göra insättning på det konto du angivit under gårdagen (ett kontonummer som du inledningsvis angett felaktigt då jag inte kunde gissa att det skulle till en till siffra). Det kan ta ett par dagar innan pengarna syns på ditt konto. Det här ärendet är enligt min mening nu avslutat så någon ytterligare kommunikation torde inte vara nödvändig men om så skulle vara fallet så är det korrekt uppfattat att kommunikationen i detta ärende ska gå via mig. Jag kommer dock fortsättningsvis inte besvara påhopp och andra obefogade dumheter. Mvh Susanna Från: Jonathan [mailto:@yahoo.se] Skickat: den 12 april 2016 12:08 Till: Susanna <@norelidholm.com> Ämne: VB: Angående Allmänna Reklamationsnämnden och BMW Hej Hur går det med detta? Du har fått korrekta kontouppgifter av mig för snart 3 veckor sedan, du har fått hjälp av mig att tolka er banks regler för hur kontonummer ska skrivas in men jag har fortfarande inte mottagit någon utbetalning. Dessutom skickade BMW Sverige ett meddelande till Allmänna Reklamationsnämnden i fredags, 8/4, att de följt rekommendationen i beslutet vilket alltså inte stämmer. Därutöver trodde jag att all kommunikation i ärendet skulle gå via dig efter den 23/3 när jag mottog brevet från er. Vem ska jag kommunicera med? Är det verkligen ok att lämna falska uppgifter till en statlig myndighet? Vänligen återkom snarast med besked om när, vilket datum, jag kan räkna med att pengarna finns på mitt konto samt svar på ovanstående frågor. Med vänliga hälsningar Jonathan Ossenkamp ----- Vidarebefordrat meddelande ---- Från: Jonathan <@yahoo.se> Till: Susanna <@norelidholm.com> Skickat: måndag, 11 april 2016 11:07 Ämne: SV: Angående Allmänna Reklamationsnämnden och BMW Löste det sig? /Jonathan Från: Susanna <@norelidholm.com> Till: Jonathan <@yahoo.se> Skickat: måndag, 11 april 2016 9:23 Ämne: SV: Angående Allmänna Reklamationsnämnden och BMW Ja, det kanske förklarar saken. Inte så lätt att lista ut att en siffra saknades men jag försöker igen. Mvh Susanna Från: Jonathan [mailto:@yahoo.se] Skickat: den 11 april 2016 09:21 Till: Susanna <@norelidholm.com> Ämne: SV: Angående Allmänna Reklamationsnämnden och BMW Hej Hur har du skrivit in kontonumret? Enligt instruktionen borde det bli: 8XXXX07XXXXXXXX Alltså en extra nolla mellan clearing och kontonummer för att det ska bli 15 siffror totalt. /Jonathan Från: Susanna <@norelidholm.com> Till: Jonathan <@yahoo.se> Skickat: måndag, 11 april 2016 9:17 Ämne: SV: Angående Allmänna Reklamationsnämnden och BMW Jonathan, Något går fel i utbetalningen. Jag får bara denna kommentar: ”Det kontonummer i Swedbank som angivits 8XXX-X 7XXXXXXX-X fungerar inte att föra över några pengar till. Swedbank Om clearingnumret börjar på 7: ange totalt 11 siffror. Om clearingnumret börjar på 8: ange totalt 15 siffror (femsiffrigt clearingnummer plus kontonummer. Om det blir färre än 15 siffror: fyll på med nollor framför kontonumret.” Kan du hjälpa mig att hitta felet? Mvh Susanna |
|
|
Såhär på ettårsdagen av det att jag skickade min frågan till BMW för första gången vill jag också passa på att tacka för allt stöd jag fått här på forumet, det har tillfört mycket energi att orka dra i detta under så lång tid. @Starre: Jag skickar dig ett PM under dagen. |
|
|
All den här förhalningen är ett klassiskt försök till uttröttning av dig jokamp. Dom hoppas på att du ska bli less på att jaga dina pengar. Nu är det läge att kontakta kvällspressen för att sätta eld i häcken på den där advokaten. Att hon tar till brösttoner och spelar kaxig för att du med all rätt är irriterad är löjligt, det är bara härskarteknik från hennes sida. Kontakta ett eget juridiskt ombud som kan sätta hårt mot hårt mot hennes fulspel. Du får väl i värsta fall väcka åtal för att få dina rättmätiga pengar. |
|
| Men det är ju ändå lite humor i att en advokatbyrå som har "Finansiella tjänster" som specialområde inte klarar av en enkel banköverföring. =) | |
| @GE Hahahah Weltklass! | |
| Sjukt pinsamt att man som inte advokat klarar av en simpel överföring. Det är verkligen en komedi det här. | |
|
Det är nog tyvärr så det ser ut i samhället, lite här och var. Ganska ovanligt kanske i Jur. kretsar, men det finns ju spårhunden "Sampo" och höga jurister i pipen ;), som ett bland flera exempel... Hur känt och offentligt detta ofattbara misstag från juristen blir, avgörs i vilken omfattning det blir allmänt känt. Jokamp, är du redo för att "glastnos" i hela affären ska bli offentlig??? em3 |
|
| Antar det är ett Swedbank nummer? Kontonr från helvetet säger jag, inget konstigt advokaten var förvirrad | |
|
Hej! Bekant till mig som jobbar på ett större försäkringsbolag var väldigt intresserade av denna tråden. De diskuterade N47 på ett av deras möten nyligen och har varit in och läst denna tråd bl.a. Kan tänka mig att deras kostnad per år för att laga n47 kedjor har stigit i taket senaste året. Där skall ju ansvaret ligga på BMW, inte på bolagen som i sin tur tvingas driva upp premierna på alla bmw för att bekosta alla lagningar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.