|
Sida 10 av 16
|
|
|---|---|
| Det beror nog på hur stort det blir. Hör du snacket på fikarasten så är det för sent att sälja | |
| Nu har någon länkat artikeln och ställt en fråga på BMWs Facebooksida. Ska bli väldigt intressant att se om BMW svarar/kommenterar :-) | |
|
Stort grattis Jokamp! Väl kämpat! Läste tråden med spänning! Jag har haft min "fair share" av liknande duster, men aldrig pallat ta det hela vägen. Men ger upp, och knyter näven i fickan, tar förlusten och försöker glömma. Väldigt bra att du orkade och inte gav upp. Man blir mörkrädd när man ser svaren du har fått, och hur BMW försökt trötta ut dig, hur de gömt sig bakom en anonym kundtjänst där personer inte har några riktiga namn och inga telefonnummer (wtf?!), att de gett dig olika svar osv, och bara hoppats att du skulle tröttna och gå vidare. Otroligt att de inte tagit ansvar och haft en rak dialog med dig! När jag ser hur de behandlat detta ärende vill jag ha en annan bil! Vad som helst, men inte BMW! Synd, för det är fantastiska bilar. |
|
|
October1st: Länk :) |
|
|
Tack qsacage... något att fundera på! Jag har tidigare haft en tre år gammal Mercedes CLK som rostade både här och där... det tog tid att komma över kan jag säga!! Men de nya Mercorna ser riktigt bra ut! |
|
|
Såg just att BMW i fredags var i kontakt med ARN och påstod att de inte fått en bilaga till anmälan. Enligt ARNs logg har den skickats 2 gånger, både med mail och vanlig post. Intressant att det tog mer än en vecka efter att de fått beslutet innan de upptäckte detta... Kan det ha att göra med att tyskar och ett par journalister kontaktat BMW och frågat vad de håller på med? ;-) Lustigt nog var den efterfrågade bilagan min motivering till varför jag ansåg att BMW skall ersätta mig, dvs vad hela anmälan egentligen handlar om. |
|
| Göteborgsposten:Länk | |
| Håller helt med om att ledningen för BMW Sverige är fullkomligt oduglig. Jag har personligen tvingats se till att BMW förlorat en större företagskund på grund av eftermarknadsavdelningens inkompetens rörande fordonsteknik. MO är att ständigt gömma sig bakom München. Det går extremt bra för BMW nu men hur kommer det att se ut efter elbilsrevolutionen? Dieselbilar kommer man skratta åt! | |
|
Och med GP är ärendet ute hos allmänheten. Vi kan väl lugnt konstatera att detta blev bra mycket dyrare för BMW än helt enkelt lösa problemet direkt med jokamp! BMWs varumärke är starkt men det behövs inte många artiklar av denna art för att förstöra det, sen tar det många år att bygga upp igen. Inkompetent företagsledning är väl bara förnamnet... |
|
| Jag tänker på alla de tjänstebilar som rullar i Sverige på vägarna av modell F11 520d som blivit rena svennisbilen idag så vanlig är den, det är ju N47 som sitter i den. | |
|
Lanab: Motorn har vad jag förstått uppdaterats på senare årsmodeller (2011-2012) och de bilar som är omfattade har eller skall genomgå utbyte av kedja. Just detta fall är ju prekärt då bilen drabbats och sedan har kunden fått stå för fiolerna och BMW SE samt ÅF vägrat goodwill när andra har blivit kompenserade. |
|
| Jag har precis sålt en 320d årsmodell 2012 och den fick jag byta kedja på. Motorlyft etc och hela kalaset kostade mer än 50,000 gissar jag då bmw höll på med bilen i nästan en vecka. Har hört rassel på andra nya bilar också. Dock så ska risken för haveri vara lägre på nyare bilar sägs det. | |
| BMW har dragit in auktionen! Denna auktion var oerhört luddig. Nån har fått brev hem om auktionen,vissa vid service hos BMW under 2015. vissa tvungna o ringa o fråga. Men detta gäller ju BMW nördar som vi som hänger på forum. Alla andra som inte haft en aning om denna auktion? BMW kan inte svara på varför bara vissa bilar. Det har ju bytts på vissa bilar o inte bytts av samma årsmodell. Jag har ringt ett flertal gånger till BMW Sverige o får inget konkret svar. Dom har nog ingen aning om själva vad dom sysslat med. Det e kul o köra runt med en tickande bomb. | |
| Aktion, inte auktion :) | |
|
jokamp nämnde ett inlägg som publicerats på BMW's Facebook-sida. Det handlade om artikeln i AMS ang. N47 & kamkedjeproblem. Jag kommenterad detta på BMW's FB-sida med följande, men har (såklart) inte fått något svar. Trots att BMW skriver "Svarar oftast inom några minuter", men något sådant var nog inte att vänta på ;-). Det positiva är antagligen att inte inlägget tagits bort... Min kommentar: "Jag har en 2011 BMW med N47-motorn och funderar på att lämna BMW för gott. Dels för att BMW inte tar fullt ansvar för sina tillverkningsfel, samt dels för att deras kundservice är så långt ifrån Premium man bara kan komma. För de icke insatta rekommenderas att besöka forumet Autopower för BMW-entusiaster och söka diskussionstrådar gällande kamkedja. Bered er på läsning som räcker länge. Efter det kan ni fundera på ifall ni vill köpa en BMW eller inte. Upprinnelsen till artikeln från Automotorsport ovan härstammar från denna diskussionstråd: Länk BMW Sverige får gärna kommentera angående deras urusla kundbemötande samt hur de tänker ta ansvar över tillverkningsfel, så vi konsumenter kan göra ett aktivt val om vi vill stanna kvar hos märket eller inte. Dock önskas raka svar och inte en massa svammel & desinformation som hittills varit brukligt från BMW’s kundservice, där personalen varken har efternamn eller telefoner då man är i behov av kontakt." |
|
| Remo: Jag kan inte hitta din kommentar någonstans på BMWs Facebooksida... När postade du kommentaren? | |
| Welman: :-) där blev det fel. | |
|
jokamp: Den ska ligga under inlägget inringat i blått enligt bild. Hoppas länken fungerar: :-) Länk |
|
| Länken fungerar men varken jag eller frun ser din kommentar när vi går in på Facebook. Vore intressant att veta om någon annan kan se den? | |
|
@jokamp Jag postade inlägget 21/3 kl 14:28 enligt min aktivitetslogg. Såhär ser det ut för mig på BMW's FB-sida. Ursprungsinlägget med hänvisning till AMS-artikeln: Länk Min kommentar strax under ursprungsinlägget: Länk BMW skulle tappa ytterligare i anseende om de dolde "besvärliga" inlägg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.