|
|
|
|---|---|
|
Jag pendlar oftast med min 530D F10 till jobbet, har dock märkt att denna tar bra mycket längre tid att nå drifttemp jämfört med t.ex min S8 som gör det på under halva sträckan.. Så undrar om jag möjligtvis har något fel eller är detta normalt? Vid ca +/- 0 grader. Kallstart Stockholmstrafik, ca 1km med 2-3 trafikljus, rullandes mest i ca 20-30km/h, ytterligare ca 15km motorväg varierande 50-120km/h Når på denna sträcka ibland inte drifttemp, strax under, ibland hinner jag precis upp i 100 grader. Värme kommer redan efter ca 1km. | |
|
Hej låter helt normalt Du kan inte jämföra med en s8 bensin v8? Bensinare blir går snabbare upp i temp Var samma med min 540 gick upp i temp mycket fortare än 535d 535an har nya termostater Mvh |
|
|
På min F10 tar det som du säger lång tid, men på min är det oljan som visas till höger, inte vattentempen. Oljan är något senare. Mvh Jonas B |
|
|
Låter normalt, då det är oljetempen som visas. Kolla evt. i "hidden menu" på instrumentpanelen hur din kylvattentemp är. Den ska ligga på runt 90c efter den sträckan. |
|
|
Vilken jävla miss.. Är ju oljetemp som visas. Har haft bilen i två år och inte tänkt på det. Får kolla i hiden meny, troligtvis är det dock inga fel. Tack för svar i alla fall |
|
|
På min 535d F10 så kommer temperaturen upp till normal på ca 7km /10:ish minuter. Då kör jag ut ur Uppsala och upp mot E4, och när jag kommer upp på motorvägen så brukar temperaturen vara uppe på normal. Är det riktigt många kallgrader så kan det ta ännu lite längre tid. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.