|
|
|
|---|---|
|
När jag försöker att starta min 320i -84 går motorn runt som den ska, men startar inte. Från motorrummet hörs ett högt tickande ljud från ett relä.Jag fick tips om pajad soppapump, men kopplade till 12V den gick. Vad kan nu stå på tur? är det så illa att det är styrenheten. Är det någon som känner till eller har något förslag på vad kan vara? | |
|
Startar bilen om du "tjyvkopplar" pumpen då ? Låter som om du hade en startspärr, e det färddator i blien ? startspärren på e30 klipper strömmen till bränslepumpen och sen tickar ett relä (som ska vara till en siren) i 30 sek. ///air, BMW Club Finland #2150 325:an -> Länk |
|
|
Hej luften, Jag har prövat med att tjyvkoppla pumpen, det gör ingen skillnad.Relät fortsätter att ticka och motorn är död.Ingen färdator finns i bilen. Den har gått finfint innan.Händelseförloppet var att jag efter en tur ställde bilen och när jag en stund senare skulle köra iväg totalvägra den, det enda som hördes var relät. |
|
|
Kolla om du hittar reläet som tickar, till vänster om ratten, under instumentbrädan !? eller e det ngt relä i reläboxen. om du hittar en svart låda med gröna stöpslar så e det styrreläet för startspärren. ///air, BMW Club Finland #2150 325:an -> Länk |
|
|
Hej luften, Jag har prövat med att tjyvkoppla pumpen, det gör ingen skillnad.Relät fortsätter att ticka och motorn är död.Ingen färdator finns i bilen. Den har gått finfint innan.Händelseförloppet var att jag efter en tur ställde bilen och när jag en stund senare skulle köra iväg totalvägra den, det enda som hördes var relät. |
|
|
Jag var kanske lite otydlig, men relät sitter i motorrummet. I boxen finns 3st varav 2 är lika, det är i ett av dessa 2 som det tickar. Några gröna stöpslar syns inte till. |
|
Boki |
har du vanligt (gammaldags) fördelare i din 84. Om så är fallet då ska du prova o byta effekt steget till tändspole (slutsteg till spole) ska finnas på torpedvägg. mvh. jugge |
Boki |
en sak till luktar det soppa bakom bilen (från avgas sys.) OM inte då får du ingen soppa till (I) motorn kolla efter jordfel två kablar. Dem ska finnas vid dem 3 rellä i motorrummet. Kolla jordfläta mell. motor o karros. Har du gnista??? testa med en stift o se. Slutligen kan det vara stybox.. Är boxen paj o din motor är en 6cyl. då har jag en box .... mvh. en jugge |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.