|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
hallo, Nu börjar det bli oroligt, med det nya ljudet ifrån motorn, Låter bara när den står på tomgång, försvinner direkt vid 50+ rpm körde nyss 120mil problemfritt Är kamkedja spännarna något känt fel på m57n2 ? | |
| Svårt å höra på filmen. Hur långt har den gått? Avgasläckage kanske? | |
|
Är det ett missljud eller vibration? Om du har automat: uppstår problemet när du står vid ett rödljus med driven i? Om du har manuell: Uppstår problemet enligt ovan, fast kopplingen nedtrampad? |
|
| nej det kommer ett oregelbundet mekaniskt ljud på tomgång ungefär som när kedja tar emot någonstans ibland...låter lite ifrån kamkedjan men också samtidigt ifrån turbon väldigt svårt att lokalisera då diesel motorer är inte tysta direkt | |
|
Hade detta ljudet på min 525 lci -08 dock endast när bilen var varm. Det var kamkedjan som hade sträckt sig |
|
|
Menar du 525diesel? Alltså en kass spännare?? Kedjen blir ju inte lång utan anledning |
|
|
Ja en 525d kamkedjan hade sträckt sig |
|
| Vid vilket miltal? | |
| Ca 20000mil full service bok | |
| Ca 20000mil full service bok | |
|
fyfan känns otroligt, dieseln har ju t.o.m en enklare kamkedje design med drev t.ex. ser hållbart ut. försvann ditt missljud när du gasar??? funderar på byta till tjockare olja, har 0-30 i just nu... |
|
|
Det är inte ovanlig på m57 att kedjorna ger sig Mitt ljud försvann när jag gasade Provade också att byta till en tjockare olja men det vart ingen skillnad |
|
|
Väldigt svårt att höra något konstigt på filmen. För mig låter den som den ska. Går det få bättre ljudupptagning på något sätt? Kanske filma längre i från? _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
här har ni !! höj upp volymen högt så lovar jag att ni hör något som låter allvarligt :( |
|
|
och här: (lite jobbigt filmat bara men bra ljud) |
|
| Är de det där "klickande"ljudet då och då? | |
|
förstår inte hur folk inte kan höra det.. skruvar ner motorn ikväll istället och kikar själv..... |
|
|
Enda som jag hör är ett högre tickande till och från Kan det vara en spridare som börjat bråka? Mvh |
|
|
Det låter som kamkedjan rasslar. fick typ ett sånt ljud på min 520D F10. 19500mil blev byte på båda kedjorna och spännarna + inre delar. gick loss på 30 tkr. men finns verkstad som gör det för ca 10-15 tkr. rekommenderar att nån kunnig mekaniker får lyssna. om kedjan brister så är det oftast en ny motor eller renovera toppen. så lös det innan det blir värre. och en sak till BMW gick ut med kampanj på Kamkedjor och spännarna på vissa bilar kolla upp om din igår i kampanjen. Lycka till! |
|
| Gäller det inte bara n47? | |
|
Jo i regel är det bara n47 som har problem med kedjan M57 har i regel inga problem med kedjan Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.