|
|
|
|---|---|
|
Tips på bra verkstad i Göteborg som kan sänka bilen, vad kan det bli för pris på komplett jobb? | |
|
har inte tips på någon bra verkstad eller vad det kostar. jag bytte fjädrarna själv på min, inte svårare på en F3x än någon annan bmw modell. däremot, men de kanske du har koll på, skiljer sej fjädrarna åt beroende på om de är x-drive eller inte. mvh |
|
|
Finns det några negativa aspekter att tänka på när man sänker bilen? Måste låta en verkstad göra det då jag inte har någon plats att göra detta på, antar att man måste ha tillgång till lift? |
|
|
Nja..den blir lite stötigare kanske, men inte något jag ser som negativt. Hjulinställning bör utföras efter fjädrarna suttit in sej, annars sliter den onödigt mkt däck. Jag hade domkraft och två pallbockar. Men känner du dej osäker så lämna in, fjädrar är inget att leka med när man spänner ihop dom. Spelar ingen roll hur många gånger man gjort det, man är alltid lika nervös när dom är ihopspända. |
|
|
Vad för fjädrar skall man ha? Hade tänkt sänka ca25-30.verkar finnas en del att välja mellan. Haack: Är det några du kan rekommendera? |
|
|
Jag kör med 30/30 H&R sänkning och 20" Tycker dom funkar...sänker lagom utan att se toksänkt ut. Bilder finns på www.garaget.org/haack Har du x-drive eller inte? |
|
|
Nej jag har inte x-drive, är det ngn skillnad på fjädrarna? |
|
|
Japp |
|
|
Ja, fin bil ser riktigt bra ut. Men M-modellen är väl redan sänkt något från fabrik. |
|
|
Ja tror m-sporten har 15mm lägre chassie från början ja. |
|
|
Haack Har du adaptivt chassi också? Jag har det och vågar kanske inte riktigt sänka fanskapet.. Sen undrar jag hur det fungerar med din performancefront ihop med sänkning? Jag har performancefront utan säknning och tycker den kan skrapa lite då o då.. |
|
|
Inget adaptivt chassie på min. Hehe..skrapa i kan den väl göra nångång..men man får ju undvika de största farthinder..kanske snedda över vissa...men så himla lågt blir de inte..hade ja vart yngre hade ja haft lägre! ;) |
|
|
Hej Jag sänkte min F31 med en H&R sats från bilmodecenter den lite mer lagom varianten du kan kolla vikten över framaxeln på din bil i dörren på passagerarsidan eller i instruktionsboken. körde med 19" 275/30 bak utan problem inte ens fullastad tog det i. Bytte hos en kille jag använd för denna typ av jobb i många år han håller hus i Eklanda. Länk Hälsa från "Dansken" Gjorde sedan en hjulinställning hos Pekkas framvagnsservice drygt en vecka efter. Fram såg det bra ut men bak vart det helt galet trots att bilen endast hade rullat typ 2500mil. Så kolla även inställningarna bak när du gör inställningen. Jag märkte att mina vinterdäck vart snedslitna och bad dem därför kolla även bak. Tur det annars hade jag slitet ut mina nya däck också Länk Lycka till |
|
|
Tack så mycket för info M34ever, det stället ligger ganska nära där jag jobbar så det blir kanon, ska slå dem en signal o kolla med ett pris. Hur mycket hade du sänkt? Såg att H&R hade satser dom sänkte 30mm |
|
|
Jag valde den satsen som sänkte 20/25mm eftersom jag hade ganska aggressivt offset på fälgarna samt breda däck och en jobbig trottoarkant hemma därför vågade jag inte sänka mer. Men det blev ganska lagom tycke jag lite lägre än org. M-sport men inte för lågt:-) Länk Kan varmt rekommendera Zoran på Speed Performance har som sagt lämnat mina bruksbilar/jänkare där för service ombyggnad i många år Sen är denna typ av jobb kanske inget han prioritera men fråga går ju alltid. |
|
|
M34ever: Det där såg ju riktigt bra ut! Har också 19" på sommardäcken så det blir lagom med en sänkning på 25-30 mm. Tack för info! 😀 |
|
|
Haack Jag har sänkt min f30 335 med h&r fjädrar men bilen är inte lika hög på höger och vänster sida. Är din bil lika hög? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.