|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som har erfarenheter av att få sin fabriksnya bil lackkonserverad vid leveransen? Brukar detta göras på plats hos handlaren (av personal från bilvårdcentret jag beställer ifrån) eller måste den nya bilen köras mellan handlaren och bilvårdcentret innan leveransen? I mitt fall blir det några mil mellan dessa ställen... Att få jobba med en helt ny bil utan repor eller smuts borde vara optimalt om lackskydd skall läggas på kan man tycka... Tacksam för svar. | |
|
Det är nog olika. Hos min åf så kommer bilvårdsföretaget till åf och fixar på plats. |
|
| Tackar, skall kolla detta. | |
| För mig hade ÅF (Sundsvall) ett samarbete med en firma inom samma industriområdet. De utförde leveransservicen av lacken och för 2500kr extra så kunde man få en lackförsegling. Jag tog det och allt hanterades av ÅF innan bilen leverades till mig. | |
|
Vad är det för lackkonservering du ska lägga på? Du vet att du kan få ett minst lika bra skydd om du lämnar in bilen på vaxning med jämna mellanrum istället? Många lackskydd eller vad man nu ska kalla dem låter bra men är inte så bra i verkligheten vilket fler och fler börjar förstå. Var exempelvis mycket uppståndelse när meguairs lanserade sitt lackskydd men nu pratar ingen om det.. Sedan spelar det väl ingen roll om det görs på på stället du köper bilen eller att du får köra ett par mil till rekondfirman? Bilen måste ju tvättas av ordentligt i vilket fall som helst. En lätt polering kan nog vara en idé också då det inte är helt ovanligt att en ny bil har transportrepor. |
|
| Det är Vonne och deras PAS som gäller. Vore mest praktiskt att få det fixat direkt. Och sedan brukat ibland Murphy visa sig från sin bästa sida och ge mig ett dubbskott efter att man svängt runt hörnet... | |
|
Ett bra lackskydd är bra...ett dåligt är dåligt, inte så konstigt?? Själv är jag fd rekondare men skulle aldrig drömma om att vaxa bilen flera ggr per år. Ett riktigt bra lackskydd, rätt applicerat är vida överlägset återkommande vaxningar och spar tid, lust, pengar och bilen. Ditecs Zirconite är bra, men själv föredrar jag PPS vilket jag haft på alla mina bilar det sista 4 åren. Mvh Skalman |
|
|
Jag har kört med Mr.Cap och Tidycar men nu senast efter rekommendation här på forumet Permashine(Sisjön, GBG) och var inne med 4:e bilen där för ett par veckor sedan och är nöjd(Med alla 4 bilarna). Sedan är varumärket en sak och vem som gör arbetet en annan, men Thomas på Permashine kan jag rekommendera. Det skall inte vara något problem att köra några mil då bilen måste tvättas noggrant precis innan behandling. Vaxning i all ära men lackskydd ger ett bättre och långvarigare skydd. |
|
| Jag är medveten om att det finns många olika lackskydd men nu är det Vonne som gäller då jag varit väldigt nöjd med dem. Tyvärr har de stängt i januari så det vill till att bilen kommer innan eller så blir det körning i januari med leveransvaxet... | |
|
ÅF har en leverantör som man jobbar med (vissa har även kompetensen inhouse). Men jag hade inte låtit ÅF lägga lackskydd på bilen utan att veta vem som gör det och fått goda referenser. Det finns en mängd lackskydd på marknaden, men skillnaden är större mellan vem som lägger på det än livslängden på själva skydden. Jag hade tagit bilen till Vonne. PAS är bra, och hantverket är också väldigt bra. |
|
| Var i kontakt med Vonne, de samarbetar med bla Förenade Bil så de fixar bilen innan leveransen :-) | |
|
Ja, Peter är bra på Vonne! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Kristoffer_L: Aha, vad bra! Då löste det sig smidigt. | |
|
acey Helt rätt. Inte ens det bästa lackskydd kommer till sin rätt om inte det rätta grundförutsättningarna ges. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.