AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
22.396

Smakråd m6 e63

Sida 8 av 9
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Its all about M: mitt förra oljefilter kollades av Per på förenade bil i kristianstad i samband med att jag servade bilen för ett par veckor sen, det va OK, bilen har knappt rullat sedan dess, men jag har det i åtanke då det varit rätt många trådar den sista tiden med havererade s85or :)

Westersund: tack så mycket, hade inte en tanke på Pean, helt glömt bort, men nu när du nämner det så faller pusslet på plats! :)

M_Erneland: det ryktas om 205mph vilket borde va kring 330kmh, nånstans mellan 315-330 är nog nära sanning, dessutom ingen 4-hjulsdrift att driva som många andra 500hk bilar har(och ändå toppar 300) så mindre förlust vilket förespråkar högre hastighet?

Det jag vet, är att en ospärrad kan visa 330kmh på mätaren, men man vet ju inte hur exakt den är. Och jag vet att det fanns som tillval i något paket (m-drivers?) Där fartspärren vart flyttad till 305km/h

Hur som helst så är m5/m6 ruskigt förbaskat snabba, men oxå så bra på att maskera farten så att man inte tror dom går så fort! Dom drar jäkligt hårt när man når "sweetspoten" vid 6000rpm, fantastisk känsla och sug!

För övrigt så är bilen hämtad från rekonden, den är polerad i 3 steg, och har nått keramiskt lackskydd, den är otroligt fin, nästan så jag inte vågar köra honom! Det enda nerslaget va på BMW emblemen på fälgarna, dom gillar tydligen inte att bli rengjorda, men jag har helt nya! Någon som vet hur jag får av dom utan att demontera hjulen men ändå inte skava mina fälgar????

Jag är ingen proffsfotograf, och min mobil tar inte dom bästa bilderna, men ni får leva med dessa, alla är tagna efter rekonden (ursäkta röran på gården)

Länk
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Indianapolisröd , både interiör och exteriör, är väldigt svår att få bra på bild, inredningen ser helt annorlunda ut i verkligheten än på bild, allt blir ljust och skrikigt på bild ! :)

Denna färgen måste man se IRL

Kan meddela att det känns underbart att ha en så välskött och välomhändertagen bil, den har fortfarande nybilsdoft/läderklädseldoft. Inte en blemma, repa, stenskott osv,
Någon som ska med E63 till Tyskbilsträffen i Åsum (tror jag det heter)?

Någon som ska med E63 till Tyskbilsträffen i Åsum (tror jag det heter)?

Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Just det, tyskbilsträffen är på åsumring i år! Det ligger nån kilometer utanför kristianstad, jag har bott i Åsum, ett stenkast från banan. Det är en gokartbana men den passar att köra Supermoto på, om man vill :)

Jag är oplanerad på lördag, så jag kan "offra mig" och köra dit med M6an , jag vet inte om jag ställer ut bilen, för jag vill kunna lämna området för att köra hem till hundarna, och det brukar vara tajt när allt folk väl är samlat, men det går att att parkera på wemdesgymnasiet som är en bit bort, så kan alla e63 osv kanske mötas där, och samköra in till gocartbanan (alternativt promenera) :)
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Just det, tyskbilsträffen är på åsumring i år! Det ligger nån kilometer utanför kristianstad, jag har bott i Åsum, ett stenkast från banan. Det är en gokartbana men den passar att köra Supermoto på, om man vill :)

Jag är oplanerad på lördag, så jag kan "offra mig" och köra dit med M6an , jag vet inte om jag ställer ut bilen, för jag vill kunna lämna området för att köra hem till hundarna, och det brukar vara tajt när allt folk väl är samlat, men det går att att parkera på wemdesgymnasiet som är en bit bort, så kan alla e63 osv kanske mötas där, och samköra in till gocartbanan (alternativt promenera) :)
Jag bytte emblem på min M6 genom att bara dra en skruv in i gamla emblemet och bara dra ut det :)

Nya emblemen är mycket cleanare.

Se min gamla projekttråd

Länk
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Phoenix: tack för tipset, ser våldsamt ut, men verkar effektivt! Och du har rätt om dom nyare emblemen, dom är snyggare :)

Den m6an du hade har jag inte sett nån annons på, den verka vara skitfin, och endast 5450 mil.

En kul grej angående instegslisterna "m6", va felet på dina att dom inte lös? (Såg i tråden att du skulle byta dom) av dom bilar jag kollade på va denna röda den enda dom lös på, verkar vara icke premium kvalité :)
De lös men hade små repor som alltid vilket jag stör mig på. Tror de kostade runt 3000-4000 styck

We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Om du inte vill förstöra dina gamla emblem kan du alltid ta av hjulen och knacka bort dom med baksidan av en skruvmejsel eller liknande.
Jo men det är det jobbiga sättet och nu skulle de av utan att hjulen skulle av :)
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Lathet... ;)
Ser ut som om det blir tyskbilsträff för min del. Fler som kör från Skåne/Löddeköpingetrakten med E63?

:)
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Jag kommer imorgon! M_erneland,, kommer du i din B6S ?????,,,, jag satsar på att parkera en bit utanför området med min e63m6, och anlända vid 15~16:00 :)

Smsa mig på 0766269967, så kan vi höras av :)
Låter som en plan ;). Kör antingen e12 525 eller B6s :)

Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Då har man varit på Tyskbilsträffen, tyvärr så svek vädret och många hade lämnat området när jag väl dök upp :)

Tyvärr missade jag M_ernelands B6S !! Men det kommer fler tillfällen!

Fick iaf se 1 e63m6 cabrio, reg CPH, kanske någon på forumet? :)

Verkligen synd på vädret, inte kul & gå där och bli blöt, vilket många andra tyckte!:)
Cph e64 tror jag är en svensksåld lågmilare som jag var intresserad av. Den såldes för 399k av en firma i Stockholm.
Ville dock inte ha en bil med CP i reg nr;)

EB
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Då är det något som va CP med bilen;)), den hade USA blinkers, eller är det positionsljus? Orangea iaf längst ut i lyktorna :)
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Nu rullar bilen på Michelin Pilot Super Sport,, man känner direkt hur hård stommen är, men dom överaskar faktiskt med lågt vägljud, jag hade förväntat mig mer ljud! Greppet är sanslöst, även när det är blött, hård acceleration och hård broms när det regnar fixar dessa med bravur.

Känslan i bilen är att den är mer direkt med vägen, dock är däcken som sagt rätt stumma och alerta på vägen, bilen är mer spänd.

Har haft en kanonhelg med mycket körning och tester av nya sulorna :)

Man får vad man betalar för! :)

Nya bromsbelägg sitter på, minns dock ej beteckningen på dom, men dom gör sitt jobb utan att jag behöver putsa på fälgarna vid varje rödljus ×haha×

Trevlig kväll powerusers :)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
När det gäller ljudet från Michelin PSS så är min erfarenhet att de går ganska tyst när det är varmt, men bullernivån stiger ovanligt mycket vid lägre temperaturer.
Men greppet är i en klass för sig bland gatdäck.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.