|
Sida 7 av 9
|
|
|---|---|
|
Jag tar också hand om mina bilar på ett sjukligt sätt men självklart så varvas de mer än 5000 rpm när förutsättningarna är rätt, dvs varm Olja och bra väg. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Sluta göra dig av med fina bilar hela tiden Filip... |
| haha :) | |
|
Är det någon som vet hur man ställer in Headup displayen? Jag läste mig till att den ska vara justerbar i höjd, men hittar inte nånting om detta i idriven. Instruktionsboken avslöjar inte heller mkt.. :) |
|
|
Jag svarar på min egen fråga, det går att justera projektorn till headupen, dock inte elektroniskt utan man får lossa skruven som håller den, under panelen, inget jag vill ge mig på, och dessutom kan man bara justera marginellt!.. Är man 190cm som jag(sitter lågt) så är headup ingen utrustning man bör ha som krav :) Har fått lära mig vad dropbox är! Vilket betyder att ni ska få se på bilder, följ länken! Länk Hoppas dom är till belåtenhet. Ska försöka ta lite fler bilder när tillfälle ges :) |
|
|
Fina bilder Patrik! Vi är nog rätt lika du o jag, 2005:a med, "gubbkör" mycket i automatläget, över 190 cm.... Har en liten annan fråga, jag har funderat på, jag kör oftast i "POWER" läget för jag tycker gasresponsen är mer alert då. Om man dock ligger o cruisar på en vanlig motorväg sen, drar bilen mer i t.e.x jämna fart 130 km/h löpande i "POWER"-läget än om den vore avstängd. Vet ju bilen ger 507 hk jämfört med 400 hk, men gör det någon skillnad tro vid jämna lugn körning som ovan? |
|
|
mkt bra "tillval" HUD,tycker jag... underlättar en del för föraren så här ser HUD ,ut i farsans bil 2a gen "HUD" head up display Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
M6artin: Tackar! Ska försöka knäppa några bilder på inredningen, som är lika röd som lacken! :) Och som svar på din fråga: JA, bilen drar mer soppa när du har POWER eller M-MODE knappen igång. Jag gissar på att det har med att göra att trottlarna är mer öppna än vad "gaspedalen säger" i dessa lägena, än i p400. Jag har jämfört detta, och på faktiskt uteslutande samma körning/runda, mätt på pumpen, skillde det från 1.49 liter milen i p400, till 1.94 liter milen med M-knappen intryckt. Bilen är "tyngre" i p400, men i detta läget ger bilen märkbart mindre gas än vad gaspedalen är nertyckt- den "ecodrajvar" här. På sista tiden har jag kört manuellt i s5, p400. Och min m-knapp ger mig p500 sport, s6, och antispinnet AV ( det stryper för mkt acceleration ) och m-knappen är för omkörningar, och dom där snabba "nöjesaccelerationerna" Bianca: Den headupen är jättesnygg, går det att justera i höjdled? Iaf så saknar jag den i min F11 :) jag håller med om att den är bra för föraren, min visar GPS, hastighet, varvtal, eventuella varningar osv, men jag måste sitta som en gammal kärring för att kunna ha den i mitt synfält.. Skulle det vara en bil, som passar mitt, (vårt, m6artin) körstil, så kanske det är en F12 m6, den lådan är väl bättre på "myskörning" och motorn drar hårt även på lägre varv. Och jag kan gå i god för att generationen F , är väldigt bekväma och väldigt mycket modernare! Men S85, det finns inget sånt längre! Har snicksnackat med min kollega som kör en montecarloblå M5F10, han säger att den är snålare på soppan i alla lägen, men det är marginellt! Möjligtvis något lättare att snålköra vid gubbkörning, men soppa drar den! :) |
|
|
Tycker HUD bara är i vägen jag ( skymmer sikten ) Nee ska va "clean" vindruta :) Kört en hel del med min farbrors 2011 550 ix :) |
|
|
( skymmer sikten )??!, skämtar du,eller?!¤#/! ursäkta men HUR sitter du i stolen:) |
|
|
Haha xD Så lågt å långt bak som det är möjligt :D Me typ huvudet i baksäte :D Typiskt BMW driver style , u know ;) |
|
| :)) | |
|
s85 motorn drar INTE mer med power läge på, pröva att lägga er med fart hållare en lång sträcka, vår m6 va runt decilitern snålare med full effekt, kontra p400. Nu var ioförsig ej våran mappning orginal, men även min garage kompis fick lägre förbrukning med power läge, OM man ej börjar gasa som en dåre bara för att bilen känns piggare dvs. |
|
|
Min "känsla" är att det inte verkar dra mer med "power"-läge heller? Så länge som man kör i normal trafik-rytm. "M"-läget torde iaf dra mer pga annan mappning. Körde 10 mil igår, blandade vägar o mkt trafik så ingen tok-körning, den drog på mätaren(medveten ej samma som faktisk åtgång, men...) 1.28/mil. Fortsätter nog köra på "power" och skickar på "M"-knappen vid lite inspirerad körning, ska prova ta bort "M-dynamik" mot ingen DSC alls och se om det skottar på bättre som Patrik skriver, kanske slutar i diket......😁 |
|
|
Jag har lagt till fler bilder, har dock inte tvätta bilen, men smörjt skinnet med bmw:s läderrengöring/balsam, inte torkat av det ännu för att få den matta utan, men det görs senare för jag anser att det ska sugas upp av klädseln först. Den 27:e ska bilen in på helrek, med inpregneringar hit och dit,vill ju behålla den fräscha nybilsdoften eller läder doften :) Hoppas på att euromaster får in pilot super sportarna denna veckan så att bilen är klar till rekonden Så vad tycks om det röda? Skinnet |
|
|
*tips1* 1.rengör/tvätta skinnet ORDENTLIGT,i sömmarna,överallt först[interiör-rengöring+wettex trasa+tryckluft+duk, en speciell läderklädsel borste är att rek. 2.impregnera /smörj in skinnet 1 gång först. 3. avvakta 30-45 min,och har skinnet sugit åt sig balsamet,så på det en 2a gång.. 4.skinnet ska va mättat...ej suga åt sig mera..då torkar man av det överflödiga. BMWs egna är "ok"inte mera. *tips 2* Gliptone GT11 o Autoglyms Leather Care Balm |
|
|
Bianca: Tack för tipsen! :) Nu står bilen på Christianstad bilvårdcenter och är nog klar imorgon, helrekond :) En sak gillar jag inte, och det är bromsbeläggen, dom dammar rätt mycket, det är orginalprylar. Det är inte kul & tvätta fälgar, och jag vill gärna att det dammar mindre :) Det finns massor att läsa på nätet, men någon här kanske har provat något nytt nyligen som kan rekomenderas? Jag kommer byta beläggen själv, och jag kommer byta bromsvätska samtidigt då jag har Redline hemma , oanvänd och inköpt i våras. Jag sparar kvittona och noterar miltal/datum/regnr/referens och stoppar detta i pärmen, men ska jag notera det i serviceboken oxå, eller ser det bäst ut om den är reserverad för endast bilverkstan, så att säga? |
|
|
Mitt tips är att kolla i oljefilter efter Metall spån Inte roligt med en faktura på 150k När vevlager å sånt går på V10 motor |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Jag kör med Stop Tech Street Performance belägg på Z4:an, tål värme bättre än originalbelägg men har bra bit även kalla, dammar väldigt lite. Hör med Pean. |
|
Vad har M6an för topphastighet utan fartspärr? Fantastiskt fin i den där röda färgen ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.