|
Sida 5 av 9
|
|
|---|---|
|
::)) Det var billigt. Vad är det för rabatt du fått? Kör försiktigt, akta körkortet. Det kom en e46 m3 och ville rejsa på motorvägen igår, ha ha ha behövde inte ens använda M- mode. EB |
|
|
Ja det var riktigt billigt Kolla vad de ska ha för att byta vevlager i förebyggande syfte? Kan vara bra att veta |
|
|
Det va kanonbilligt tyckte jag! Hade inte stiften & luftfilter & kupéfilter nyligen varit bytt (gjordes senaste servicen) så hade jag bytt det med. Jag gissar på att jag fick 10%, möjligen 15 eller 20? Jag har bra kontakt med Patrik och Fredrik som jobbar på Förenadebil, det va Patrik som kollade upp min m6 innan jag köpte den. Har dessutom köpt nyligen köpt min F11 där med. "Jag slänger på lite rabatt så landar vi på 63xx kr" Fick inget papper med mig och kikade inte alltför noga på skärmen så jag kunde som sagt inte se hur stor rabatten va, men återkommer med det när jag har fått servicen avklarad. Dock hade dom inte tid förren den 27:e, lämnar bilen på kvällen innan, så att den är kall inför oljebytena, sen varmkör dom innan dom byter oljan i motorn.:) Jag håller svinhårt i mitt kort, har tyngre behörigheter som jag behöver ha kvar :D Hahahahhahaa!! Det är faktiskt sinnesjukt hur snabbt v10orna accelererar, ännu mer sinnesjukt att man får prestandan för dom pengarna dom kostar :) jag har alltid tyckt att m3e46 är den bästa moderna M-bilen, synd att våra V10or förnedrar dom på detta viset ;)) Sedan hur V10 är i väghållning om man jämför med e46m3 har jag ingen aning om, jag vågar bara köra fort rakt fram :)) |
|
|
Haha håller med, det gäller att hålla i kortet. Har koll på de bilar jag kör om samt har bakom mig och har klarat mig hittills. Har även fått ett större intresse för tunnlar sedan Eisenmann systemet monterades. Ljudet med rutorna nere och 8000 varv är svårslaget :-) Tips på bra tunnlar i Väst tas tacksamt emot. Liknande Lundbytunneln i Göteborg som är den bästa jag hittat hittills. |
|
| Tunnlar är ju helt underbart. Nu har inte jag någon V10, men motorcykeln med sin V2 med öppnare system brukar få jobba lite extra hårt i tunnlarna. :) | |
|
Öresunds-tunneln har äntrats några gånger med M6:an, finns gott om tid/läng till att låta v10:an yla...... |
|
| Bra att ni sprider välljud till oss andra. Borde nästan vara ett krav när man kör V10 eller V12 att ge gas i tunnlar. | |
|
Phoenix: Länk , en m6 till salu med förmodat rasade lager, har även läst den andra pågående tråden angående motorbyte på m5e60 Jag ska in till kristianstad imorgon vid lunch, jag kör inom FörenadeBil och kollar vad lagerbyte i förebyggande syfte kostar. Med tanke på hur mycket det kommer upp på nätet just nu angående fel på lagerna, så kan det vara värt att byta, om det är humana priser. Jag skulle gärna uppskatta om folk kan dela med sig av totala vägmätarställning, miltal efter senaste oljebyte, och årsmodell, på bilar ni haft/har/bekanta som har haft rasade lager. Hittils verkar det vara bilar runt 14-15 tusen mil ? Angående tunnlar så hade det varit kul & veta vart omkring kristianstad det finns sådana? :). Ljudet är makalöst med eftermarknadssystem på v10, som sagt från början trodde jag att det skulle låta mer innuti bilen, men det låter inte så mkt mer som man kan tro! Men FASIKEN när man hör V10an utanför (eller med rutorna nere) ,, nästan så man får torka kiss i stolarna efter varje åktur :) Hade gärna hört ditt Eisenmann "in real life" Wirrobert :) |
|
|
Sluta! Saknar min 10a :( |
|
|
Köp cab nästa gång;) Hur var det nu PHX: Moonstone, indivdual, låga mil och mint?;;;)))) |
|
| Mint mint mint men min nuvarande M är ÄNNU mer mint. Knappt så man vågar köra den :) | |
|
Phoenix: Länk , en m6 till salu med förmodat rasade lager, har även läst den andra pågående tråden angående motorbyte på m5e60 Jag ska in till kristianstad imorgon vid lunch, jag kör inom FörenadeBil och kollar vad lagerbyte i förebyggande syfte kostar. Med tanke på hur mycket det kommer upp på nätet just nu angående fel på lagerna, så kan det vara värt att byta, om det är humana priser. Jag skulle gärna uppskatta om folk kan dela med sig av totala vägmätarställning, miltal efter senaste oljebyte, och årsmodell, på bilar ni haft/har/bekanta som har haft rasade lager. Hittils verkar det vara bilar runt 14-15 tusen mil ? Angående tunnlar så hade det varit kul & veta vart omkring kristianstad det finns sådana? :). Ljudet är makalöst med eftermarknadssystem på v10, som sagt från början trodde jag att det skulle låta mer innuti bilen, men det låter inte så mkt mer som man kan tro! Men FASIKEN när man hör V10an utanför (eller med rutorna nere) ,, nästan så man får torka kiss i stolarna efter varje åktur :) Hade gärna hört ditt Eisenmann "in real life" Wirrobert :) |
|
| Patrik: Skulle vara kul att höra den i sommar, är från Älmhult så när jag är hemma och hälsar på kanske vi kan styra upp något? | |
|
Pula: cab är absolut det bästa om man gillar motorljud, där har du det bättre än oss andra ;);) Phoenix: du kan ju fortfarande sätta i en v10 i zätan,, finns gott om begagnade, dock ingår inte hela lager?!? ;) (skoja får man) :)) |
|
|
Pula: cab är absolut det bästa om man gillar motorljud, där har du det bättre än oss andra ;);) Phoenix: du kan ju fortfarande sätta i en v10 i zätan,, finns gott om begagnade, dock ingår inte hela lager?!? ;) (skoja får man) :)) |
|
| Phoenix: inga problem! Jag är på! :D | |
| Låter gött :) | |
|
Jag firade midsommar i garaget, jag har installerat AUX. Jag gick efter ett elschema jag hittade från bavauto, för färgerna på kablarna jag köpte vart inte samma som i populära youtubeklippen. Där har dom Röd-Svart-Vit . Min kabel hade blåvit-Brunvit-rödvit, elschemat stände med Brunvit och blåvit, den rödvita fick bli uteslutningsmetoden (den hette grönvit i elschemat). Mycket enkelt att få bort paneler osv för att koppla auxen. Jag satte den i facket under armstödet, det ser snyggt och prydligt ut, hoppas bara jag kopplat rätt( vilket jag tror) , bilen är inte kodad så jag kan inte funktionstesta! |
|
|
Dessutom: :) Det här med avgassystem och ljud, jag har kontakt med viktor/schmiedmann. Det kan bli ett eisenmann race. Jag har oxå funnit Bastuck förstabit och andrabit, vilket innebär inga sekundärkattar och icke-resonansad X pipe. Detta kostar nytt cirka 7000kr. Är detta något som någon har erfarenhet av? Känns som att jag inte kan släppa detta med högljudd V10 på nått sätt. Det va tillräckligt ett tag, men mycket vill ha mer? |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Jag skulle nog ha nöjt mig med att byta de bakre ljuddämparna, tar du bort resonatorn finns det en risk för att du får ett jobbigt drönande ljud vid landsvägsfart. Det är inte värdigt en M6:a. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.