|
Sida 3 av 9
|
|
|---|---|
|
Stilren: har du haft Hartge ?? Av vad du skriver så verkar det vara bra grejer! Man vill ju hålla oväsendet ifrån kupén, men ändå att det hörs klart utanför att det är en v10 det handlar om. Förövrigt så har jag köpt en AUX från Förenadebil kristianstad. Den fanns på hyllan och kostade 710kr :)) Vart ska den kopplas in, är det bakom navi/stereo/klima, eller är kontakten inne i handskfacket ? Och vart är länpligast & montera själva aux uttaget, jag funderar på att sätta den inne i askoppen, men orginal är den väl under armstödet? Några råd? :) |
|
|
Armstödet på min. Perfekt att ha telefonen där också = kort sladd. Du vill ju inte repa kolfibret;) EB |
|
|
Patrik, jag har också en 2005:a utan "naturlig" AUX-koppling. Vad har du köpt för 710:- kr och var sätter du sladden och var hittar du den sedan i menyn? Antar du sen kopplar en Iphone eller Ipod, kan du då styra den eller "bara" spela upp? Håller med om att det är ett jäkla ljud! Tacksam för lite input. |
|
|
Pula: jag ska ta mig ann monteringen i helgen! , kan bli armstödet, kan bli nånannastans :) M6artin: jag köpte en AUX-in anslutning med tillhörande kabel och kontakt, kontakten ska man plugga in i uttaget där cdväxlaren är inkopplad, så mycket vet jag!, Fick med en anvisning på hur man ska göra. Sades oxå att man kan bygla kontakterna för att behålla cd växlaren, men jag ska köra utan cdväxlare. Aux uttaget ska fungera utan att koda, men JAG TROR att man måste koda för att det ska stå "AUX" i menyn, annars står det säkert "cd changer"nånting nånting :) Jag kommer iaf prova att rycka kontakten till cd växlaren, och sätta in kontakten till AUXen och sedan provspela och se om min telefon spelar genom bilstereon. Notera att det endast är AUX, och ingen USB etc. Här är en länk: Länk |
|
|
För dom 710kr jag gav, kan jag alltså inte styra nånting, men det kvittar mig, jag låter mina spotifylistor gå på shuffle och har inget behov av att exemplvis byta låtar på ratten, även om det hade varit lite modernare:) Och VAR jag ska koppla sladden, det vet jag inte? JAG GISSAR på att kopplingsdosan som kontakten ska in i sitter bakom navi/klima enheten, men kan oxå vara bakom handskfacket. :) Jag måste fördjupa mig mer i detta:) |
|
|
Ok Patrik! Tack för informationen! Vore fint om du kunde återkoppla här om hur det går/funkar sen. |
|
|
Jag hade aux i menyn men ingen aux ingång installerad från fabrik. Däremot cd-växlare. Jag hade Hartge yes. Slutburkarna. Riktigt riktigt bra ljud! Även vid långkörning ca 600 mil i Europa. Först efter ca 3000-3500 rpm börjar orkestern, hela vägen upp till 8250 rpm. Så vid cruisning ingen fara för oljud. Vid uppstart något vassare och högre. |
|
|
Låter kanon! :) När man "använder" v10an så får det låta hur högt de vill, men vid lugn körning så ska man kunna prata i kupén! Hade Gruppe M slutburk på min m3 e46, det lät skithögt, dock vibrerade allt inne i kupén. Älskade dock ljudet utanför, och vet att m6an kan låta lika högt som en gallardo, och det är väl måttstocken för v10. |
|
| ......eller Porsche Carrera GT - eller Lexus LFA, båda låter "bättre" än Gallardo enl mig ;) | |
|
Porsche carerra GT är inte i närheten av M6 originalljud. Hade möjlighet att lyssna på PC GT live och blev glad att M6ans ljud är mer, vad ska man säga "maskulint". Porschen lät mer som en motorsåg upp mot 8k rpm. BMW V10 är måttståcken;) Lexus är väl V8? EB |
|
|
Nånting som låter mer med LFA och PC GT är priset ;) Gallardo är väl den närmsta bil med v10 , dessutom ungefär samma maxvarv, och motorvolym? Den kostar närmst av nämnda bilar, därför tycker jag den är en bra måttstock :) M6/M5 med eftermarknadsburkar har vad jag själv hört och bedömt låter bättre än gallardo :) Ljudet är helt klart finare i M-bilen , men lite på den tysta sidan :) Jag är rätt kluven på vad jag vill ha. Använder bilen som tredjebil och putstrofé, och således får den lov att låta. Men frågan är ju hur mycket ljud man står ut med. Schmiedmann har supersprint, dom har grövre (men runda) ändrör. , Eisenmann är snyggare, dom har ovala rör. Bara race-versionerna är intressanta om jag ska handla sprillans nytt. Sen va det Hartge, som finns på blocket, det verkar vara bra. Hade man bara fått höra IRL !... Ebay har en massa system som ser skitsnygga ut, men dom är endast till m5, när jag frågat säljarna. Till m6 finns, men dom systemet kostar 25k plus frakt, DYR frakt. |
|
| Jaja, smaken är delad - LFA har en V10:a, en djävulusiskt snabbvarvande sådan.. | |
| Lexus LFA och CGT låter utan tvekan bäst bland V10orna | |
|
Ferrari V8 låter bra det :) Men m5 / m6 med raka rör låter riktigt bra det åxå :) Men det är nåt med ferraris formel 1 liknande ljud :) Och responsen oj oj ...:D Har inga IRL erfarenheter , bara 1000 tals youtube videos :) |
|
|
Är den till salu redan? Eller finns det en liknande med likadant tak? Länk __________________________ Livet är roligare med rak sexa |
|
|
Kaffe: alla m6 har kolfibertak! :) Jag har samma färg på min, dock indyrött skinn |
|
|
Inte dom med taklucka ;) Jag hör till dom som väljer extra vindrufs ;) Tror inte taklucka modeller är nämnvärt långsammare ;) |
|
| M6 finns inte med taklucka, däremot finns den som cabrio ;) | |
|
Aa, 😜som cabrio. E64. EB |
|
|
Fick idag höra att min m6 är "rätt tyst för att gå så fort"... Jag har i princip köpt Hartgeburkarna som finns på blocket, jag betalar dom när han skickar dom. Valet stod mellan eisenmann och dessa hartge, det föll på dessa faktorer: Priset, sparar 15 tusen som jag kan ha till service/däck/rekond vilket bilen kommer få, så bilen tjänar också på detta. Orginalurseende. Ingen kan anklaga mig för att stylat sönder bilen. (Även om ovala pipor är SNYGGT ) Hartge ska va kvalité, så jag lever på hoppet att det är tyst i kupén. Det är lika dyrt som eisenmann om man köper nytt. Och efter att grävt ner mig i youtube, så drar jag slutsatsen att det är ett högljutt/välljudande system. Och skulle det vara så att det är för tyst, så kan jag köpa x-pipe, och ändå komma flera tusen billigare än ett nytt eisenmann. Någon som vet vart man monterar avgassystem i närheten av kristianstad? Jag KAN göra det själv, men det är en sista utväg. Har nog med jobb i hemmet..:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.