AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
22.388

Smakråd m6 e63

Sida 1 av 9
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Hejsan!

Har blivit riktigt sugen på en v10 m6, inte minst när man hittar dom för sanslöst lite pengar, sett till vad dom kostade nya.. Och svårsålda verkar dom vara om man ser hur länge dom ligger på blocket,,

Jag har kollat på denna: Länk

Alltså en indianapolisröd coupe, med indianapolisrött läder, den verkar ha det mesta i utrustningsväg, någon som kan se vad som fattas? ANA787 heter den! :)

Historiken verkar va riktigt bra, import av european sportcars i älmhult 2007, såld till nuvarande ägare som haft den sedan dess, han gav 850kkr för den, starkt att kunna ha den så länge och tappa den mellanskillnaden! ( kostar 269 nu )

Kääringen gillade inte den, det KAN ha varit färgen,,

Jag fillade dock färgen, den gör sig riktigt mycket bättre i verkligheten! Dock är det det röda skinnet som jag tänker mig gör bilen svårsåld, och kanske inte lika attraktiv i framtiden.. Jag själv vill ha vit/beige i första hand, kanske svart.. Men det röda va helt OK, och i riktigt bra skick. Hittade inga stenskott någonstans, inga skavanker. Väl omhändertagen , hade den exempelvis varit silver/svart skinn, så hade den varit parkerad i mitt garage, men än finns chans

Kanske världens onödigaste tråd, men vad tycks om bilen?

:)

**BMW - alltid retar det någon ;) **
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Jag gillar helt klart färgen. Kul med något lite ovanligare.
Då hade jag hellre kollat på den röda för 279' som finns till salu i Stockholm.
Får ett mycket mer seriöst intryck av den.

Helt galet fina och exklusiva bilar.

Lycka till :)

Kom ihåg att buffra upp bensinkontot bara, haha :)
Snyggare än svart och silver;)

Du kan ju alltid foliera. Jag hade valt att foliera i vit metallic snyggt till kolfibertaket och den röda inredningen, mumma.

Det är ju en väldigt speciell bil och inte lika bruksig och dyrare (exklusivare)som/än M5, därför väljer nog många bort M6an.

Bara att slå till och längta till våren::))

EB
e3
336
e39520it
520dT -14
Antingen var det en duktig fotograf och välvårdad bil, eller också lyfter färgen verkligen inredningen!
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

Skitsnygg inredning 👍
E ju tråkigt med helsvart :)
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Jag tackar er alla för svar!

Phoenix: jag hade gärna kollat på den för 279" om den varit närmre, jag vet att den röda lacken är fin i verkligheten, men jag behöver bilda mig en uppfattning om det svarta skinnet- gillar jag det så är det avsolut värt att bestämma träff med den för 279" :)

Jag har bestämt mig för att kolla på iaf 3 olika bilar för att bilda mig en uppfattning om vad snygg bil & bra skick, bör vara på en m6

Ang förbrukningen så spelar den just nu ingen roll, jag har en vw Lupo 3L 1.2 TDI som pendlarbil, enbart den har bidragit till att jag kunnat lägga undan så pass att jag kan köpa en m6, och m6an är tänkt att ha som "helgbil", och jag räknar på cirka 20 mil om dagen, fredag & lördag- det är vad jag orkar köra i princip, och dä blir det en fulltank á 1000kr per vecka.

Angående försäkring: jag har aldrig behövt betala mer än 1000kr/hel/månad för någon bil, har haft några //M bland annat, och jag hoppas detta är möjligt med en m6, efter diverse sökningar på nätet med både svenska och importerade m6or så har jag som billigast hittat för 2450kr/månaden för en helförsäkring, men jag hoppas att det kan bli annorlunda om jag ringer bolagen istället.. :)

Skulle jag få välja färg osv, så gillar jag grå/silver exteriör, och gärna vitt skinn! Head up är ett roligt tillval, men absolut så stor stereo som det går, hifi proffesional är iaf ett krav (har alltid haft otur med att ha bilar med minsta ljudet alltför många gånger,spelat sönder högtalre med jämna mellanrum)

Dock ser jag mellan fingrarna när det gäller utrustning och färger, jag går på SKICK,ÄGARE/HISTORIK , och jag har inte brottom, jag vill inte börja ägandet med att reparera osv-då är det fel kärra! :)

Den enda eftermarknads utrustningen som hade varit kul är ett avgassystem, gärna ett som inte får hela kupén att vibrera, resonans=nejtack, finns det något sådant system? Jag vet att jag kommer byta ut orginalet då jag hört hur dessa bilar kan låta vid acceleration!

// Patrik

Det kom ut en till röd idag för 299'
Ser fin ut den med och närmare för dig :)
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Den röda i falkenberg ser hur sjysst ut som helst! Jag ska sätta mig och googla utrustning och ägande på den nu ikväll.

Ser att den har startknapp, den röd/röda har vanliga nyckeln. Betyder detta att där är keyless go och en "plugg-in-nyckel" på denna för 299' ?

Om jag lyckas vakna relativt tidigt så kör jag till falkenberg imorgon, annars ringer jag på en svart som är till salu i kristianstad- dock inte lik intressant som någon av dom röda :)

Den nyare nyckeln trycker du först in och sen foten på
bromsen och sen start knapp.

Keyless go är tillval och riktigt smidigt och då behöver du inte sätta in nyckeln.
Har inte kollat upp tillvalslistan på bilen men det gör du snabbt på bmwvin.com

Håll oss uppdaterade :)

Edit: Kollade listan och den har inte keyless go.

Kan även vara bra att veta att bilen varit avställd sedan 2014-12-01
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Tack Phoenix!

Nyckeln är ingen dealbreaker, men kul med en startknapp! :) dock verkar inte den röda/svart för 299 ha det utökade skinnet- jag ser inga sömmar på bilderna på inredning/instrumentbräda, den i älmhult med rött skinn har det utökade, det va riktigt maffigt med skinnet och alla sömmar på alla paneler, det kändes lyx på riktigt!

att den röda i falkenberg varit avställd sen 2014 är väl inget problem i sig? Kan det vara att den stått på bilfirman, men samtidigr inte varit ute på blocket osv? En sjysst pokal att ha i bilhallen iaf :) den är svensksåld iaf vilket är ett plus då jag enklare kan kolla besiktningar och ev skador via försäkringsbolag osv, och kanske chans för bättre försäkringspremie :)

Jag reflekterar oxå över mig själv: jag trodde inte det skulle vara så "svårt" att köpa m6, man är kräsen, skick utrustning,färg , historik osv betyder rätt mkt, kanske för mkt ?? Egentligen vill man bara ha en bil så fort det går, men samtidigt vill man ha is i magen och kolla alla bilar nogrannt och välja den som är bäst för mig , denna perioden, utan att missa något liksom :)
Det ser lite trist ut när miltalet på sista servicen är skrivet på tippex, men det finns kanske en naturlig förklaring eller kvitton som stödjer det.

Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Markus72: va tvungen att kolla det , stirrade bra många sekunder innan jag såg det, dom andra servicar a har grå bakgrund medans den senaste har vit !! Man hoppas att det är ett felklödd, men det bör man kunna se u der tippexen, för man vill inte se fler mil än va bilen rullat nu ..

Vad säger man egentligen om verkstaden tabbar sig på det viset exempelvis, tippexar i serviceboken.. ( jag ser den som en värdehandling)
Eftersom att det så fult gjort så är det inte troligt att de försökt dölja något men man vet ju aldrig, skeptisk blir man dock. De kan ju råkat skriva fel siffra bara.

Bara be de kolla i ISPA för dokumenterade mil

Från senaste servicen 2013-11-04 tills nu har den gått 160 mil
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Den verkar nästan ha stått osåld ett tag, kanske har varit ute på blocket tidigare men med ett allför högt pris?
Jag har inte sett till den innan iaf och jag har bevakning på M6
En uppdatering tack? :)
En uppdatering tack? :)
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Hejsan!

Har varit mkt efter senaste stormen, ingen ström på några dagar och mkt jobb med huset då ett träd bl.a låg på vasstaket..

Jag har kollat på den svarta i kristianstad:

Den har utökat skinn, doftade likadant som den röd/röda i älmhult, det vill säga fräscht läder= perfekt,känns väldigt välskött. Doch va skinnet litelitelitegranna skavt i insteget på ryggstödet& sittdynan på förarstolen, och samma på armstödet vilket verkar vara efter ett armband/klocka på höger hand. Men det går absolut att fixa. Den i älmhult hade inget att anmärka på i inredningen..

På utsidan: bilen har sprillans nya bakdäck, dock va två av fälgarna skavda runt om, väldigt tunt men det syns och känns och måste fixas.. Är det smidda fälgar? Vinterhjul i klanderfritt skick ingår till denna svarta..

Mycket stenskott på mptorhuven som syns som vita prickar, oxå på frontspoilern och lyktglasen, detta måste oxå åtgärdas, annars va bilen i kanonskick på resten av lacken. Vindrutan är bytt 2014 i samband av service, antagligen pga blästring..:)

Den röd/röda i älmhult hade inte ett endaste stenskott på front/huv/ruta

Dock så vart denna svarta väldigt generöst servad, mkt kvitton och allt gjort på bavaria stockholm, senaste service = 200 mil sedan.

Kopplingen är ej bytt, men kontrollerad och är kanon. Kvitto på kontroll av hela bilen innan firman förvärvade den.

Bilen koster 259kkr och går ej att pruta på, jag förstår det..:) den röda i älmhult kostar 279, är mellanskillnaden på 20' värt det ? Räcker 20 för att lacka huv/front, måla stolen, fixa 2 skrapade fälgar?

Den svarta har hadt två brukare men är svensksåld och det väger mycket faktiskt.

Dessa två bilarna ligger ju i den billigaste skalan, men är väldigt välskötta båda två

Jag ska kolla på en tredje bil innan jag bestämmer mig, det håller jag hårt på. Dock gillade jag svart skinn (som 90% av alla ändå gör) och den svarta färgen på bilen va inte så diskret som ja trodde. Dock gillade kääringen den röda mer, men tycker jag ska köpa den svarta för den kan va lättare att sälja ..

//patrik
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej, var det inte den svarta i Kristianstad som kronofogden sålde i höstas? Minns att det låg en liknande ute i Sthlms trakten och den kommer väl därifrån.
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Hejsan peddan, om jag inte minns fel så hade den reg som slutade på 566, tror den va på blocket för 230k :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.