|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Kikade på en E92 idag som hade manuella AC:n, alltså ingen automatik. Länk Tycker det känns sjukt fattigt ärligt talat, men jag överväger ändå bilen. Åsikter om denna snåla fadäsen? | |
| Kan väl inte vara svensksåld? Mvh | |
We 2.005 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Om man har haft en bil med ACC innan känns det lite fattigt att gå tillbaka till en bil med enbart AC. I slutändan är det ett I-landsproblem men likväl fattigt, dock ett argument för att pruta ännu mer. :D |
|
Stör du dej på detta redan nu innan köp så tror ja inte att du stör dej mindre på det när du väl äger bilen. och den dagen du ska sälja så kommer du troligtvis känna dej skyldig å pruta ner bilen själv om någon kommer och tittar. ;) känns som att de borde vara köparens marknad och att det finns andra bilar... jag hade åkt vidare...OM inte priset är så lågt att man inte kan låta bli...;) |
|
|
Kliman ingår i comfortpaketet. (Ja, även på svensksålda). Alltså saknas detta paket. Frågan är om även fler tillval saknas? I Comfort ingår följande utrustning (03/2007): 249 Multifunktionsratt 431 Automatiskt avbländande backspegel 4AE Armstöd fram 493 Förvaringspaket 507 PDC parkeringsdistanskontroll - bak 521 Regnsensor 534 Klimatautomatik 544 Farthållare med bromsfunktion (6-cyl) 540 Farthållare (4-cyl) 563 Belysningspaket 663 Radio Professional Om även flera av dessa tillval saknas känns bilen ännu kallare. |
|
|
Order options No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 2XA SPORTS LEATH.STEERING WHEEL+GEAR 205 AUTOMATIC TRANSMISSION 3AC TRAILER TOW HITCH 302 ALARM SYSTEM 4AB FINE-WOOD TRIM BURR WALNUT 403 GLAS ROOF, ELECTRIC 428 WARNING TRIANGLE 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 8SP COP CONTROL 842 COLD CLIMATE VERSION 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 877 DELETION CROSS-OVER OPERATION 885 SWEDISH / ON-BOARD DOCUMENTATION 9AA EXTERNAL SKIN PROTECTION Series options No. Description 2KE L.-A. WHEELS V-SPOKE 188 MIX.TYRES 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS 459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 520 FOGLIGHTS 522 XENON LIGHT 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 851 LANGUAGE VERSION GERMAN |
|
|
Oj. Sällan jag ser bilar med så få tillval. Hela comfortpaketet ovan saknas. Den har alltså följande 6 tillval utöver standard: 2XA SPORTS LEATH.STEERING WHEEL+GEAR 205 AUTOMATIC TRANSMISSION 3AC TRAILER TOW HITCH 302 ALARM SYSTEM 4AB FINE-WOOD TRIM BURR WALNUT 403 GLAS ROOF, ELECTRIC Allt annat på listan var standard eller irrelevant info. |
|
|
Ja, det känns som en riktig "tomhylsa"! Lustig prioritering av tillval enligt mig. Komfortpaketet känns som det första man kryssar i med tanke på pris/effekt. Tror den bilen blir svårsåld! Men visst är priset riktigt lågt, kanske den kan vara intressant. Men då skall den ligga betydligt under normalpriset för bilar med mer/bättre utrustning! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja verkligen. Undrar hur resonemanget gick när man valde horribla trälister för 4900kr och ett i sammanhanget odödligt larm för 4700kr, men hoppade hela comfortpaketet för 19000kr. Automat och taklucka gick på 21400kr resp 9900kr som jämförelse. Draget 8500kr som lätt hade kunnat eftermonteras om det bara var en ekonomisk fråga. |
|
|
Min 325d har heller inte ACC, vilket är konstigt. Men den har å andra sidan sportratt, sportstolar och sportchassie, mugghållare, fällbart armstöd. Också en konstig kombo på en svensksåld. Men rätt färg, ljus inredning, M-paket och härlig motor gjorde att jag slog till till rätt pris. Jag saknar bara ACC just när jag åkt i vår andra 325 som har sådan. Däremot saknar jag faktiskt mer det bättre ljudet som finns i Professional. Matthias |
|
|
För er info, så blev det inget. Tack för svaren! |
|
| Kanske borde ha en samlingstråd med bilar som har lustig utrustning. Min 325:a har tex comfort & m-sportpaket men ingen multifunktionsratt :O | |
|
Steifan: Har du inga knappar i m-ratten? Är du intresserad av en kolfiberklädd kåpa? (runt airbag) ;) Maila isåfall crillehaack@gmail.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.