|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om någon varit med det läskiga jag var med om idag. Var stressad idag och glömde spaken kvar i (D) när jag gick ur bilen, När jag kom ut och skulle starta bilen så låg den kvar i D utan jag tänkte på det. Men biljävlen startade och börja hoppa fram som en manuell när man startar den i växel utan att koppla. Någon som varit med om detta, det ska väll inte gå? Kan tilläga att jag har någon sorts startspärr på sidan av ratten som jag måste hålla en liten dosa emot innan jag startar | |
| Ursäkta bumpen men verkligen ingen som vet något om detta? | |
|
Vet inte vad det beror på, men jag har sett en E31 (alltså 850 och jag har för mig att det var en M73) som haft ett liknande fel. Det var en bil jag skulle MHRF-besikta och så vred jag runt nyckel när lådan stod i Drive-läget och den startade till min förvåning. |
|
|
Oki det värsta är att den har fått en 2a på besiktningen förra besiktningen me den godkändes i efterkontrollen.. Har inte den blekaste hur man får rätt på det.. |
|
| Hur man får rätt på det... tja.. man byter växellåda för en ofantlig summa pengar, eller renoverar/lagar den gamla växellådan för ett lika ofantligt antal verkstadstimmar antar jag. | |
| Det är väl bara givarn eller kabel till givare växelföraren som har gett upp skulle jag tippa på. | |
|
Man ska inte behöva byta hela växellådan kan tillockmed jag räkna ut 540is: japp har hört det också men har du någon anig om var den sitter och hur man kommer åt den? |
|
| Gissningsvis antingen nr 5 eller 14 här Länk | |
|
Okej tack, men har en annan teori, har eftermonterad startspärr med sån lampa som blinkar och sån pinne jag ska hålla emot.. Tror det har blitt något tokigt där så att när jag avaktivetar den startspärren så försvinner även spärren som gör att man ej kan starta den i tex D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.