|
|
|
|---|---|
|
Tja. Någon som vet om biltemas varianter av oljefilter avdragare passar för bmw motorn? Tycker det är synd att fuska med tänger.. Har länkat till någon variant. Länk | |
|
Hej, En del teknik går ju framåt, så kanske den länkade grejen passar. Men på min gamling tror jag att lockets "mutter" är nyckelvidd 34 mm. (Inte 74 mm) /Lennart |
|
| Har själv en likadan. Det funkar men det ska nog vara 72mm för att passa perfekt; om jag minns rätt. | |
|
Tyckte ja mäte 85 mm men jag får kolla igen. Men annars borde det gå med vagn från biltema... |
|
| Du har rätt. Jag köpte nog den som är anpassad till Volvon...lite för stor, men funkar. | |
|
Jag har mätt på vår 325 från 2006. Den verkar vara 86mm. Är det Volvo-verktyget man ska ha då? Mvh NenneJKG |
|
|
@Nenne68 Den passar NÄSTAN (88mm?). Jag satte papperstejp på insidan av verktyget för att fylla ut de sista mellanrummet. Bäst är väl att köpa korrekt verktyg från början, men jag vet hur det är, man behöver verktyget igår... |
|
|
Tack för snabbt svar @Drib. Undrar om det finns någon leverantör som säljer rätt dimension. Autoexperten eller AD? Borde ju finnas en liten marknad. |
|
|
Ex schmiedmann.se |
|
| ebay, annars volvovarianten på biltema och lägg på en t-shirt eller liten handduk innan så funkar det hur bra som helst. | |
| Länk | |
| volvo varianten på Biltema fungerar bra. | |
|
Ja den funkar bra... på N52 (N47 har mindre oljefilter). --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.