|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det fler som fått dålig passning mellan bakre stötfångare och skärmkanten på F1x'an: Länk Ska åka in med den och håller tummarna på att det blir garantisak... Som bilden visar så är det monterat stänkskydd, så dom kommer väl att pröva skylla på det... Edit: har det på bägge sidorna. | |
|
Det sitter inte rätt! Säkert någon clips som inte sitter riktigt. Min sitter helt perfekt. |
|
|
Kan ju hända att något gick fel vid monteringen av stänkskydden? Min sitter också "spot on". ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Kan hända, men såg den dåliga passningen nu i höst. Stänkskydden blev monterade för ca 4k mil sedan. Minns att på E39'an så gick stötfångaren in i ett spår mot skärmen när den sköts på plats, men vet inte om jag vill pröva det på den här... |
|
| Som konstaterats av andra, det där är inte rätt. Mina linjerar med bakskärmen. Hoppas det löser sig. | |
|
Hade likadant på min F10. Inget snack, BMW-verkstan lovade fixa. Det såg bra ut när jag hämtade bilen men efter någon/några månader var det likadant. När jag tittade närmare hade de "lagat" genom att trycka i någon kletig fästmassa i fogen mellan skärmen o stötfångaren. Och när massan inte var tillräckligt kletig längre så släppte den taget och skarven gled isär igen. Fixade sedan själv genom att borra ett litet hål underifrån i plasten i stötfångaren, drog i en liten skruv underifrån som hamnar exakt innanför skärmkanten, så att stötfångaren inte kan vrida sig utåt. En plasthylsa uppifrån på skruven så att den inte ligger an direkt mot plåten i skärmen. En "bonnlagning" som håller, det ser perfekt ut, man får lägga sig ner på gatan för att kunna se den lilla skruvskallen. |
|
|
Gott jobbat Janne! |
|
|
Hade bilen inne hos karosseri-verkstaden för att kolla upp och fixa saken. Enligt dom så var det samlats grus och sten som pressade ut kanterna. Dom avmonterade stötfångaren, gjorde rent och ditmonterade den, så nu ser det fint ut. Var visst också möjlighet för att justera in så skarven blir rätt... I alla fall, ska vara noga med renspolning i skärmkanterna hädanefter, så får vi se hur det går. Ingen garantisak när det inte är fel men "bara" en dårlig konstruktion.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.