|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW-kungar! Har i över 10 år kört E36 och sedan E46 som är i princip samma bil med samma uppbyggnad. Jag vart och är fortfarande jättenöjd med dessa bilar men tyvärr gör tiden de lite omoderna. Så jag börjar fundera på att kanske skaffa mig en E92 elr E93. Jag vet att det är redan en annan generation av BMW, finns absolute inga större likheter mellan E46 och E92, allt från upphängning till motoruppbyggnad. Min fråga är då vad som har blivit bättre och vad som har blivit sämre på de nyare 3 serien. Som t ex M50-M54 motorer som var hur slitstarka som helst som man aldrig behövde vara rädd för något kedjeproblem och annat, hur är det med de nyare motorer? E36 o E46:ornas upphängning bak o fram var ju kass, hur är det på de nya? Om man bort se från utseende, design vad kan man säga om skillnaden mellan de olika 3-serien? Tacksam för alla svar! Vil börja lära mig om de nya 3-serie! | |
|
Jag körde tidigare e46 coupé och cab, och bytte bort dem mot min nuvarande e93:a, vilket jag inte ångrar. Det jag saknar, är de sexcylindriga motorerna, men de finns ju fortfarande om man vill ha. Det jag inte saknar är rosten på de gamla modellerna, min nuvarande bil är uttagen 07 och har gått 23000 mil året runt, men finns inte det minsta rost på bilen. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.