|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Dawwe: tack för ett neutralt svar utan förutfattade meningar. Din bilpark och val av däck på vintern tolkar jag som att det går bra med sådana här däck om man vet vad man gör för något. Hatten av för dig! Jag bor i Skåne och det har rört sig lite under och lite över nollan nu någon vecka. Det är alltså odubbade Sailun jag har och har som sagt inget att klaga på. Under denna tid har det varit både is, snömodd, packad snö och fläckvis med snö/is. För mig handlar det inte om att jag inte har råd utan en prioriteringsfråga. Säkert för de flesta här. Man kan dra det ännu längre och då fråga varför ni inte även uppgraderar era bromsar till bättre grejer då det kan förbättra bromssträckan mer än skillnaden mellan dessa och dyraste däcken. Men det är inte aktuellt. -Vi värdesätter våra liv och därför köper dyraste däcken! Varför inte köpa en värre bilmodell då med bättre bromsar om livet är så mycket värt? Skriver inte det här för att provocera någon utan bara för att ge en annan infallsvinkel på detta. Man kanske istället borde köra lite långsammare när det är dåligt väglag än att köra som vanligt och lita på sina testvinnare? Så kör jag och har klarat mig ypperligt i många många vintrar nu. Kör försiktigt nu BMW vänner! |
|
|
Såg lite filmer på youtube med jämförelser mellan sommar, "all weather/centraleuropeiska" och riktiga vinterdäck med/utan dubb. En sak kan man ju konstatera: Jag skulle mycket hellre åka runt i det billigaste riktiga vinterdäcket med dubb än det dyraste centraleuropeiska/året runt skiten!! "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.