|
|
|
|---|---|
|
Tänkte skaffa Spacerplattor för att bredda lite, ca 30mm på var sida på min E36. Finns det billigare ställen att köpa på än M-style.nu eller är det någon som har begagnade att sälja?? | |
| Vad kostar dom på m-style då? Var bor du, jag har en verktygsmakare i jönköpings trakten som tillverkar efter ritning. | |
|
Där kostar de 990:-/par + att man får köpa till bultarna för 22:-st Vad tror du verktygsmakaren tar för 4st spacerplattor? Tyvärr har jag ingen ritning hur de ska se ut så det blir väl svårt. |
|
| Du skall alltså bredda 15mm per sida 30mm totalt per axel? Ritning är inga problem, det kan jag fixa men du behöver längre bultar i vilket fall. | |
|
Jag tror han prata 60mm per axel... Fuug, Jag är oxå sugen. har precis köpt 2X18mmm till framaxeln här på forumet och tänkte slå till med 2 X 25mm bak. Det kankse skulle bli billigare om vi slog oss tillsammans och använde POWERM's verktygsmästare? ( se mitt inlägg på "samtliga modeller") POWERM: vad är din upskattning att det skulle kosta? |
|
|
Jo vi kan väl slå oss ihop ....det är som Z3c säger 60mm per axel är det jag menar. |
|
|
Då tror jag att M-Stile priset som du citerar avser 2x15 och inte 2x30. M-style har över huvud taget inget 60mm alternativ. 50mm är det breddaste dem har men då kostar det 1790 per axel.. Jag har tidigare kollat MHstlying. Dem var billigare. Hittar inte det på deras hemsida nu men dem tog 1500 för 60mm och 1430 för 50mm. |
|
|
Oj kanske att jag har fattat deras lista fel, så det är 15mm/hjul...fan och jag som trodde det var 30mm. Isåfall får det väll räcka med 15/sida. |
|
|
Om du ska ha 15mm så är nog M-style billigare än MHstyling. Dem vra bara billigare på dem breddare spacers. Med det vore coolt att se vad Powerms verktygsmästare kunde ge för pris... |
|
|
Spacers med invändig och utvändig styrning avsedd att bulta i original hålen i navet (långa bultar behövs) Kostar ca 1200-1500:-/4st beroende på tjocklek. Sen beror det ju på var ni bor om frakt tillkommer. Ritningar till BMW 120/5 finns så det är bara och köra så spånorna ryker! |
|
|
Vad menas med "invändig och utvändig styrning" . jag är inte så insatt i detta ämne. Jag har en 318i E36 -91 passar den ritningen till den? |
|
| Invändig styrning styr mot navet på bilen, utvändig styr fälgen så den centrerar dom ser likadana ut som på bilden på m-style och materialet är aluminium. | |
|
Vissa tillverkare rekommenderar att om man har mer än 20mm breddning/axel (10+10mm) på drivhjulen så ska man använda den sort som först skruvas i trumman/skivan med separata bultar. Tänk också på att få rätt längd på bultarna oavsett typ av spacer. mvh Shopkeepern Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.