AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.449

BMW 525d xdrive -13 köp?

Wa
19
Walexa
BMW 525d xdrive -13
Tjo

Ligger i köptankarna på en BMW 525d xdrive -13 med 5500mil på mätaren, är utrustad som såhär:
Helskinn
Automat
Backkamera
Elektrisk bagagelucka
Keyless-go
Sommar/vinterdäck alufälg ok skick
telefon
stop and go samma som start/stop?
Aktiv farthållare
Drag
Gråmet

standard typ, inget flashigt M-paket, panorama navi etc men men

Då den säljs av en mycket god vän till mig som har bilar så det räcker och blir över så säljer han den för 265 000:-
Då bilen inte är ny så har den såklart ett par stenskott osv men inget annat större fel
Service efter plan som vanligt

Jag kikar lite på Blocket och tycker att priset är helt OK utan att ge bort den men inte dyrt för att vara från en privatperson

Här kommer mitt problem, då jag tidigare ägde (bästa bilen) en 325d -10 med en 6a i som lät gudomligt varje morgon när jag körde ut ur garaget så är jag orolig att denna 4an skall kännas.. ja inte alls typ?!

Men jag köper denna bilen för att pendla mellan hem/job och för att ha med mig hunden så den är ju betydligt mer praktisk än min föredetta 325d :)

Men tillbaka till priset, är det ok bara att slå till även fast det är en "tråkig" 4a mellan variant från 530d osv osv osv :)

Tack

Btw nice forum, gillar retrostilen
530 trycker på riktigt bra men 525 är långt ifrån slö.

Med tanke på priset så är du bara dum om du inte slår till. Du kan ju tjäna på att köpa och sälja den direkt.
Snart kört 1 år med mig, mer än nöjd. Gick från raka bensin 6an. 525an spettar på riktigt bra!
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Klart det är en väldig skillnad i ljud, känsla och kraft mellan 530 och 525, men hur mycket är det värt i pengar?

Jag har haft 525,520 och 530 i F11 och samtliga med xDrive. Upplevde en stor skillnad mellan 525 och 520 i kraft, 525 går bra medan 520 kändes undermotoriserad i vissa situationer som t.ex. omkörning på 90-väg med full bil.
Wa
19
Walexa
BMW 525d xdrive -13
Så för den pengen får jag en bra bil? Bara att slå till??
Jag tycker den ligger väldigt bra i pris. Kollar i stort sett varje dag, det är ju 85% 520, inte allt för många 525.. Visst, avsaknad av M paket är en dealbreaker för mig, men om du inte vill ha det ska du slå till direkt! Det tycker jag!
Wa
19
Walexa
BMW 525d xdrive -13
Gärna m-paketet men men får bli på min nästa (säger jag alltid) blir en fräsch pendlarbil då

Skall hämta den imorgon, ngt att titta på extra noga just in case på dessa?

Tack
Panelen vet nog mer om det, en sak är ju avgasdoft problem som en del känt, även jag. Detta åtgärdades från BMW. Det kom vid +-0 grader, en packning som var felmonterad vid grenröret.

Sen finns ju en tråd "fel på F10/F11" eller nåt liknande - men en -13 har ju ändå fixats en del på, inbillar jag mig..
Wa
19
Walexa
BMW 525d xdrive -13
Köpte bilen, är riktigt nöjd får hoppas att den inte rasar i värde :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.