|
|
|
|---|---|
|
Atten! Det var inget roligt vidare - det verkar att barnsjukdomar i bilen börjar nu. Jag kollat runt youtube och så vidare, men vet inte vilka bilmodeller som är liknande som 1 serier för att komma åt låsmekanism och öppna motorhuven. Tips? | |
|
Läs här; Länk Jag har inte läst tråden till slutet så jag vet inte om du får svaret. |
|
|
Min farsa har haft problem med sin F31 -13 att huven var svåröppnad och tilllslut inte gick att öppna. De fick byta låsmekanismerna på BMW som resultat. Barnsjukdomar i en sex år gammal bil? Det kallas väl barn för att de kommer tidigt, 0-2 år. :) |
|
|
Ja oki. Bra att veta! Ja det är väl senare. :D haha Det var lite ironiskt. ;) |
|
|
Väl... Jag har varit hos BMW verkstaden. Dom sa att det kommer kosta ca 5000 kr för att byta två vajer och ev. låsmekanism (om det krävs att slå/såga sönder) Är det inte så vettigt pris!? Jag blev häpnad över kostnad. Det är så en liten sak och så vajer... som man kan fixa det själv med vaja för 100 kr. |
|
|
Visst låter det dyrt i förhållande till vad du får. Du behöver ju inte vända dig till BMW ÅF, du kan ju kontakta andra verkstäder och se vad de begär. Kan du fixa det själv så är väl det de billigaste alternativet. |
|
|
Problem är att jag inte vet hur det är med tillgångssätt att fixa själv. Jag har försökt hitta liknande tips genom google... jag vågar inte att pilla sönder.... Men ja visst jag vänder mig till de andra verkstäderna.... tips om bra verkstäder? |
|
|
Länk Jag har hittat det och skrivit ett inlägg och frågat. Bra om man kunde tyska. Tack och lov ;) |
|
|
Min gick av redan vid 1500 mil. Garantijobb men va tusan!!!!! Ingen bra början. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.